جمعه ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم «لِرد» - جدیدترین ساخته محمد رسول اف - به بخش رقابتی «نوعی نگاه» هفتادمین جشنواره فیلم کن راه یافت و «۲۴ فریم» - آخرین ساخته عباس کیارستمی - نیز به مناسبت هفتادمین دوره این رویداد سینمایی به روی پرده می‌رود.

۲۴ frame

به گزارش ایسنا، «پی‌یر لسکیور»، رییس جشنواره کن به همراه «تی‌یری فرمائو»، دبیر اجرایی این رویداد سینمایی دقایقی پیش در یک نشست خبری در شهر کن فرانسه فهرست فیلم‌های بخش رقابتی، غیررقابتی، نوعی نگاه و نمایش‌های ویژه هفتادمین دوره این جشنواره را اعلام کردند.

دبیر جشنواره کن با اشاره به نمایش ویژه فیلم «۲۴ فریم»، آخرین ساخته عباس کیارستمی این فیلم را آمیزه‌ای از هنر، عکس و نفاشی خواند و گفت: کیارستمی بخشی از تاریخ سینما و هنر است.

همچنین فیلم «لرد» (ساخته محمد «رسول اف») نیز در بخش رقابتی «نوعی نگاه» کن پذیرفته شد و با ۱۵ فیلم دیگر در این بخش رقایت می‌کند.

«لِرد» (به معنی ته نشست مایعات) عنوان ششمین فیلم سینمایی محمد رسول‌اف است که پس از چند سال دوری از تولیدات رسمی سینمای ایران، زمستان سال گذشته با دریافت پروانه ساخت در سکوت خبری، مقابل دوربین رفت.

داستان فیلم درباره‌ی مردی به نام رضا است که برای اداره‌ی مزرعه‌ی خود، در زنجیره‌ی روابط فاسد محلی گرفتار شده است.

رضا اخلاقی‌راد، سودابه بیضایی، نسیم ادبی، میثاق زارع، زینب شعبانی، ژیلا شاهی،مهدی مهربان، مجید پتکی، باقر یکتا، سپهر عبادی، محمد پورحسن، امین نامدار، شهرام یحیایی بازیگران این فیلم هستند.

همچنین فیلم «آنها» ساخته آناهیتا قزوینی‌زاده نیز به عنوان یکی از فیلم‌های بخش نمایش‌های ویژه کن ۲۰۱۷ انتخاب شده است.

هفتادمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۷ تا ۲۸ می (۲۸ اردیبهشت تا ۷ خرداد) در فرانسه برگزار می‌شود و امسال «پدرو آلمادوار» کارگردان مطرح اسپانیایی ریاست هیات داوران بخش رقابتی را بر عهده دارد.

کد خبر 366883

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha