چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۴
۰ نفر

جدال بر سر تملک مسعودیه ادامه دارد و در تازه‌ترین اظهارات، مدیر عمارت مسعودیه در دوره‌ بهره‌برداری شرکت عظام اعلام کرد: قرارداد این شرکت با صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی فسخ نشده و پرونده قضایی مفتوح و در دست رسیدگی است.

مهدي تجريشي به ايسنا گفت: آنچه اتفاق افتاده تصرف عمارت مسعوديه توسط مديريت صندوق احيا به بهانه انجام حفاري غيرقانوني براي يافتن گنج بود و در ادامه آن انتقال شبانه دفتر اداري صندوق احيا به مجموعه و استقرار صندوق احيا در مسعوديه است.

با اعلام شركت بهره بردار عمارت مسعوديه تهران كه صندوق احيا و بهره‌برداري از اماكن تاريخي و فرهنگي آن‌ را شركتي بدعهد اعلام كرده است، بازپس‌گيري و تحويل يك مجموعه تاريخي، پس از دستور مقام قضايي داراي آداب، ضوابط و مقرراتي است كه با تصرف بدين شكل تفاوت دارد. براساس اعلام مدير عمارت مسعوديه تهران در دوران بهره‌برداري شركت عظام از اين عمارت تاريخي، با وجود عدم‌دسترسي كارشناسان اين شركت به عمارت مسعوديه و توقف همه فعاليت‌هاي مرتبط با حفظ و نگهداري اين بناي تاريخي، براساس گزارشات كارشناسان فني، همواره حسب وظيفه موارد رفع خطر اضطراري به‌عنوان هشدار در اين مدت به مديريت صندوق احيا اعلام شده است.

آن طور كه ايسنا اعلام كرده است: در ۲۰ ارديبهشت زماني كه سياه‌لشكر تيم عكاسي يك عكاس قصد به تصوير كشيدن صحنه «به توپ بستن مجلس» را داشتند، صندوق احيا و شركت سرمايه‌گذار عظام رودرروي هم قرار گرفتند و رفتاري متفاوت با گذشته بناهاي تاريخي در اين عمارت قاجاري صورت گرفت. همين رودررويي منجر به شكايت مسئولان صندوق احيا از شركت بهره‌بردار «عمارت مسعوديه» شد و صندوق احيا اين عمارت را در اختيار خود گرفت.

محمدرضا پوينده، مديرعامل اين صندوق اعلام كرد: از آنجا كه كارشناسان فني صندوق احيا و بهره برداري از اماكن تاريخي و فرهنگي وضعيت عمارت مسعوديه را به لحاظ فني بسيار نامناسب تشخيص دادند، پس از تأمين دليل از سوي كارشناسان رسمي دادگستري درباره ميزان مرمت و بهره‌برداري و با وجود ميل باطني نسبت به فسخ قرارداد و بازپس‌گيري عمارت مسعوديه اقدام شد.»

کد خبر 366717

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha