مدیر یک شرکت ایتالیایی گفت: اگر پروژه احیای کاروانسراهای گرمسار- اصفهان کلید بخورد، شرکت «ال،‌‌ای،‌جنسیس» ایتالیا آماده مرمت مسعودیه به‌صورت رایگان است.

آنطور كه صندوق احيا و بهره‌برداري آثار تاريخي و فرهنگي اعلام كرد، مديرعامل شركت ايتاليايي ال،‌‌اي،‌جنسيس خاطرنشان كرد: اين شركت قصد دارد تعدادي از كاروانسراهاي گرمسار تا اصفهان را احيا و بهره‌برداري كند.

آلن آسكرلي افزود: شركت ال،‌‌اي، جنسيس همچنين قصد دارد بناهاي تاريخي اطراف اين كاروانسراها را انتخاب كرده و در آن شهرك‌هاي گردشگري ايجاد كند تا فرهنگ مردم منطقه از طريق بناها و كاروانسراهاي تاريخي به نمايش گذاشته شود. وي با اشاره به اهميت تاريخي مسير اصفهان تا گرمسار تصريح كرد: اين مسير ۶۰۰ كيلومتري ۲۵ هزار كيلومترمربع وسعت دارد و مي‌تواند مقصد ارزشمندي براي گردشگران شود. اين فعال اقتصادي با اشاره به سوابق شركت‌هاي ايتاليايي كه در قالب يك مجموعه در حوزه‌هاي مهندسي، سرمايه‌گذاري و گردشگري فعاليت مي‌كنند، افزود:شركت‌ها سوابق مهمي در احياي بناهاي تاريخي و مديريت توريسم دنيا دارند و 2 سال است، پروژه احياي كاروانسراهاي تاريخي گرمسار تا اصفهان را مطالعه مي‌كنند.

وي افزود: توانستيم تيم قدرتمند و كارشناسي را در حوزه تأمين زيرساخت‌هاي گردشگري جمع كنيم و خدمات فني و مهندسي روز دنيا را با همكاري ۱۲ كشور صاحب قدمت در اين حوزه ارائه دهيم. آلن آسكرلي گفت: احياي مسير تاريخي گرمسار تا اصفهان و تقويت گردشگري مي‌تواند به توسعه پايدار در روستاها و جوامع محلي بينجامد. وي با اشاره به ايده شكل‌دهي شهرك‌هاي گردشگري در ايران افزود: ما تمايل داريم تا بناها و كاروانسراهاي تاريخي اين مسير را ببينيم و بعد از بازديد و مطالعه دقيق‌تر وارد فازهاي مختلف اجرايي شويم. محمدرضا پوينده، مديرعامل صندوق احيا نيز گفت: ‌در جريان سفر نخست‌وزير ايتاليا به ايران ارتباط خوبي بين صندوق احيا و سرمايه‌گذاران اين كشور برقرار شده و گروه‌هاي مختلف ايتاليايي براي احياي بناهاي تاريخي و سرمايه‌گذاري و انتقال دانش فني در اين عرصه وارد مذاكره شده‌اند.

کد خبر 361772

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha