دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۶
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی: اگرچه دانش‌آموزان هنوز در حال و هوای تعطیلات طولانی نوروز هستند اما به سرعت برای امتحانات آخر سال آماده می‌شوند؛ امتحان‌هایی که به‌زودی و بدون هیچ تغییری در برنامه به‌دلیل همزمانی با‌ ماه رمضان و انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد.

دانش آموزان - مدرسه

رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش در اين‌باره به همشهري مي‌گويد: امتحانات خرداد‌ماه مدارس تغيير زمان ندارد و انتخابات رياست‌جمهوري و‌ ماه رمضان هيچ تأثيري در امتحانات خرداد۹۶ ايجاد نمي‌كند.

ماه رمضان سال96 از اوايل خرداد شروع مي‌شود كه معمولا فصل امتحانات دانش‌آموزان است و افزون بر آن، انتخابات رياست‌جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا نيز 29 ارديبهشت برگزار خواهدشد كه احتمال جابه‌جايي امتحانات پايان سال تحصيلي را قوت مي‌بخشد.

رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش توضيح مي‌دهد: زمان آغاز و پايان سال تحصيلي براساس مصوبه مجلس مشخص است و نمي‌توان آن را جابه‌جا كرد، فقط به لحاظ برگزاري انتخابات شوراها و احتمال طولاني‌شدن شمارش آرا، امتحانات به جاي اول خرداد از دوم خرداد آغاز مي‌شود.

به گفته عبدالرسول عمادي، براساس مصوبه مجلس، بايد تا پايان ارديبهشت هر سال مدارس داير و دانش‌آموزان در سركلاس درس حاضر باشند و بازه زماني امتحانات پايان سال تحصيلي نيز از ابتدا تا انتهاي خرداد‌ماه است.

او در پاسخ به پرسش همشهري مبني بر اينكه با توجه به تداخل ‌ماه مبارك رمضان با امتحانات خرداد دانش‌آموزان هيچ برنامه خاصي نداريد، مي‌گويد: برگزاري امتحانات پاياني دانش‌آموزان با‌ ماه مبارك رمضان منافاتي ندارد، ضمن اينكه براي رعايت حال دانش‌آموزان روزه‌دار زمان برگزاري امتحانات اول صبح تعيين شده تا اين دانش‌آموزان دچار مشكل نشوند. افزون بر اينها مسلمانان در‌ ماه مبارك رمضان هم روزه مي‌گيرند و هم كار مي‌كنند. البته فرجه مناسب بين امتحانات نيز درنظر گرفته شده تا دانش‌آموزان زمان كافي براي مرور دروس داشته باشند.

آنطور كه او مي‌گويد، زمان برگزاري امتحانات داخلي مدارس را هم اولياي واحدهاي آموزشي با مشورت شوراي معلمان و شوراي مدرسه تعيين مي‌كنند. مديران مدارس نيز موظف شده‌اند فرجه مناسب بين امتحانات منظور ‌كنند و مناطق آموزش و پرورش نيز بر اين موضوع نظارت مي‌كنند.

به گفته رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش، يكي ديگر از عواملي كه امكان جابه‌جايي زمان امتحانات نهايي را نمي‌دهد، كنكور است، زيرا مركز سنجش بايد سوابق تحصيلي دانش‌آموزان پيش‌دانشگاهي را تا 15تيرماه تهيه و براي لحاظ‌كردن در نتايج كنكور به سازمان سنجش آموزش كشور ارائه كند. براساس بند8 ماده2 آيين‌نامه اجرايي مدارس مصوب شوراي‌عالي آموزش و پرورش، بحث و اتخاذ تصميم در مورد چگونگي برگزاري امتحانات با رعايت مقررات و دستورالعمل‌هاي مربوط، از وظايف شوراي مدرسه است.

  • نمي‌توان زمان امتحانات را تغيير داد

وزير آموزش و پرورش در پاسخ به اينكه با توجه به همزماني امتحانات خرداد و ‌ماه رمضان آيا امكان تغيير تاريخ امتحانات وجود دارد يا خير به خبرگزاري فارس گفت:«خير، نمي‌توان زمان امتحانات را تغيير داد زيرا ‌ماه رمضان زماني شروع شده كه نه مي‌توانيم قبل آن و نه بعد از آن امتحانات دانش‌آموزان را برگزار كنيم.»

کد خبر 366552

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha