همشهری امارات: دبیرکل اوپک به همراه رئیس کمیته برگزارکننده اجلاس سران در یک کنفرانس خبری به سؤالات خبرنگاران درخصوص وضعیت بازار نفت، سیاست‌های آتی اوپک و اهداف اجلاس سران پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار اعزامی، پیش از برگزاری این کنفرانس، علی النعیمی، وزیر نفت عربستان سعودی مرکز خبری پیشرفته اجلاس سران را افتتاح کرد؛ مرکزی که به‌گفته معاونش، نظیرش حتی برای اجلاس سران G8 هم تدارک دیده نشده است.

بسیاری از خبرنگاران کشورهای مختلف از خبرنگار همشهری درباره احمدی‌نژاد در اجلاس سران می‌پرسند. کنفرانس که برگزار می‌شود خبرنگار همشهری از سالم البدری، دبیرکل اوپک می‌پرسد:
 آقای البدری، واکنش جنابعالی به‌عنوان دبیرکل اوپک درباره فشار برخی کشورها بر ایران که دارنده دومین ذخایر نفت جهان است چیست؟ آیا به‌نظر شما این‌گونه اقدامات باعث نخواهد شد تا توسعه سرمایه‌گذاری ما برای ظرفیت‌سازی در نفت کندتر شود و اوپک در آینده نفت کمتری تولید کند.؟

فکر می‌کنم اشاره شما به تنش ایجاد شده بین ایران و آمریکاست. ما نمی‌خواهیم جنگ جدیدی در منطقه ایجاد شود و من امیدوارم که در آینده نزدیک این مشکل به زودی برطرف شود.

وقتی خبرنگار همشهری از عبدالعزیز سلمان، مسئول برگزاری اجلاس سران پرسید که آیا در حاشیه اجلاس اوپک بین رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد و ملک‌عبدالله، پادشاه عربستان، دیداری دوجانبه برگزار خواهد شد یا خیر؟ وی ترجیح داد به بهانه آغاز زمان جلسه این پرسش را بی‌پاسخ بگذارد.

3 هدف اجلاس سران اوپک

عبدالعزیز سلمان، معاون وزیر نفت عربستان و مسئول برگزاری اجلاس سران اوپک درباره اهداف این اجلاس گفت: فراهم کردن کمک‌های مالی، حمایت از رفاه اقتصادی و حفظ محیط زیست 3 هدف اصلی  این اجلاس است.

19 میلیون بشکه تولید اوپک تا 2030

دبیرکل اوپک درباره برنامه‌های آینده سازمان کشورهای صادرکننده نفت گفت: تا سال 2030 تولید اوپک روزانه 19 میلیون بشکه افزایش خواهد داشت. ما هم‌اکنون 120 طرح توسعه ظرفیت نفت در دست اقدام داریم و 150میلیارد دلار هم سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

تولید نفت اوپک هم اکنون بیش از 83میلیون بشکه در روز است. سالم البدری تأکید کرد: هدف ما این است که از نفت برای هدف قرار دادن کشورهای خاصی استفاده نکنیم.

به‌دنبال کشورها نمی‌رویم

سالم البدری در پاسخ به پرسش خبرنگار دائو جونز درباره پیوستن برزیل به اوپک اظهار داشت: ما هنوز از برزیل درخواست رسمی برای عضویت دریافت نکرده‌ایم. البته کشورهایی که می‌خواهند عضو اوپک شوند باید اهداف مشترکی با اوپک داشته باشند.

کد خبر 36640

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز