همشهری آنلاین: در فاصله یک دور مانده به پایان رقابت‌ها، آرتین اشرف در رده سنی زیر ۱۰ سال و آرش طاهباز در رده سنی زیر ۱۸ سال به عنوان قهرمانی مسابقات دست یافتند.

Tahbaz-Ashraf

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، نمایندگان ایران در دور هشتم (ماقبل پایانی) پيكارهای قهرمانی شطرنج نوجوانان آسیا در بخش استاندارد به میزبانی ازبکستان به 9 پیروزی، 7 تساوی و 5 شکست دست یافتند.

رقابت‌های قهرمانی رده‌های سنی آسیا از 11 فروردین ماه با حضور بیش از 400 بازیکن قاره کهن در شهر تاشکند ازبکستان آغاز شد و 21 شطرنج‌باز نوجوان دختر و پسر ایران در رده‌های سنی زیر 8 تا زیر 18 سال نیز در این مسابقات حضور دارند.

این رقابت‌ها در سه بخش سریع، استاندارد و برق‌آسا برگزار می‌شود.

شطرنج‌بازان نوجوانان پیشتر در بخش سریع و پس از هفت دور بازی صاحب دو مدال طلا و دو گردن‌آویز برنز شدند.

آرتین اشرف در رده سنی زیر 8 سال با 6.5 امتیاز قهرمان این بخش از رقابت‌های شطرنج قهرمانی آسیا شد و در بخش دختران مطهره اسدی در رده سنی زیر 14 سال با کسب 5.5 امتیاز به قهرمانی رسید.

آناهیتا زاهدی‌فر با همین امتیاز و به علت پوئ‌ شکنی کمتر به مدال برنز بسنده کرد و طناز ازلی در رده سنی زیر 16 سال دختران با کسب 5.5 امتیاز برنزی شد.

امیرعلی مقصودلو هم در بخش سریع در رده سنی زیر 12 سال و مبینا علی‌نسب در رده سنی زیر 18 سال در یک قدمی مدال به مقام چهارمی اکتفا کردند.

در این رقابت‌ها 11 شطرنج‌باز پسر و 10 بازیکن دختر از ایران حضور دارند.

 

کد خبر 366353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha