دورخیز شرکت‌های لبنی برای افزایش خزنده قیمت برخی انواع شیر، ماست، خامه و... موجب واکنش سازمان حمایت و وزارت جهادکشاورزی، غیرقانونی خواندن این افزایش قیمت‌ها و وعده صنایع لبنی به بازگشت قیمت‌ها شد اما تولید‌کنندگان از ارائه درخواست رسمی افزایش قیمت‌ها به سازمان حمایت تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان خبر می‌دهند.

در تازه‌ترين اقدامات، رئيس اتحاديه فروشندگان لبنيات از بازگشت قيمت محصولات 2 كارخانه‌ لبني كه پيش از اين افزايش قيمت داشتند به قيمت‌هاي قبلي خبر داد و به ايسنا گفت: افزايش قيمت‌ها در سال جديد خواسته تمام كارخانه‌داران است؛ چراكه با توجه به تورم هر ساله لازم است هزينه‌هاي مربوطه از طريقي جبران شود.

علي رجبي افزود: قرار بر اين است كه سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان جلسه‌اي در اين خصوص تشكيل داده و در صورت نياز افزايش قيمت‌ها در آينده اعمال شود اما هنوز زمان اين جلسه مشخص نشده است. دبير انجمن صنفي صنايع لبني نيز در مورد افزايش قيمت لبنيات توسط 2كارخانه لبني اعلام كرد: اين دو كارخانه براي خود دلايلي داشتند كه آن را مطرح كرده بودند اما خودسرانه قيمت محصولات خود را افزايش دادند.

به گفته رضا باكري، براساس توافقاتي كه اين كارخانه‌هاي لبني با سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان داشتند، مقرر شد تا از پنجشنبه هفته گذشته محصولات خود را با نرخ‌هاي گذشته روانه بازار كنند؛ ضمن اينكه كارخانه‌هاي مورد نظر دلايل خود را براي افزايش قيمت محصولات خود به سازمان حمايت اعلام كردند و مقرر شده تا اين ادله بررسي و تصميمات بعدي از سوي اين سازمان اتخاذ شود.

کد خبر 366275

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha