جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

فیلم سینمایی «شیر» به کارگردانی گارث دیویس که نامزد کسب ۶ جایزه اسکار ازجمله بهترین فیلم بود، در بخش جشنواره جشنواره‌ها (جام‌جهان‌نما) در سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید.

سینما

به گزارش همشهري، نخستين تجربه كارگرداني فيلمساز جوان استراليايي هر چند هشتاد و نهمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار را دست خالي ترك كرد اما از موفق‌ترين فيلم‌هاي سال گذشته ميلادي بود. شير با 12ميليون دلار هزينه توليد شده، در اكران جهاني، 132ميليون دلار فروخت و دو پاتل و نيكول كيدمن براي بازي در آن نامزد كسب جوايز اسكار بهترين بازيگران مرد و زن مكمل شدند.

فيلم در رشته‌هاي فيلمبرداري، فيلمنامه و موسيقي متن هم نامزد جايزه اسكار بود. امسال در مجموع 16فيلم در بخش جشنواره جشنواره‌ها روي پرده مي‌رود كه در ميان آنها آثاري از فرانسه، چين، ايتاليا، اسپانيا، آلمان، تركيه، شيلي، نروژ، بلژيك و... به چشم مي‌خورد.

«آموزگار» يان ژبيك از اسلواكي و چك، «آقاي بي‌دردسر» مي‌فنگ از چين، «اعترافات» روبرتو آندو از ايتاليا، «چوپان» جاناتان سنزوال برلي از اسپانيا و بريتانيا، «۱۵۰ ميلي‌گرم» امانوئل بركو از فرانسه، «سرماي قلندر» مصطفي كارا از تركيه و «انتقاد سگ بورژوا از خود» جولين رادلماير از آلمان از فيلم‌هاي حاضر در اين بخش هستند.

«سرزمين هرز» ميريام هرد از شيلي، «در آخرين روزهاي شهر» تامر السعيد از مصر، «شهروند برجسته» ماريانو كان و گاستون دوپرا از آرژانتين، «آتش‌افروز» اريك اسكيولدبيارگ از نروژ، «درود از فوكوشيما» دوريس دوري از آلمان، «آنيشوارا» آنا فليسيا-اسكوتلنيسو از مولداوي، «پادشاه بلژيكي‌ها» پيتر براسنس و جسيكا وودورث از بلژيك، شير از استراليا و «باد سياه» حسين حسن از عراق هم در جام جهان‌نما به نمايش درمي‌آيند.

«سرماي قلندر» كه سال گذشته نماينده تركيه در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان در اسكار هشتاد‌ونهم بود، داستان خانواده‌اي را در يك دهكده كوهستاني نزديك درياي سياه روايت مي‌كند كه زندگي‌شان به سختي مي‌گذرد. اين فيلم با بردن 3جايزه ازجمله بهترين فيلم بلند داستاني پيروز بزرگ دهمين دوره جوايز اسكرين آسيا پاسيفيك در دوره گذشته بود. سي و پنجمين جشنواره جهاني فيلم فجر يك تا 8ارديبهشت به دبيري سيدرضا ميركريمي در تهران برگزار مي‌شود.

کد خبر 366270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha