همشهری آنلاین: دادستانی دیوان محاسبات ۵ هزار و صد میلیارد تومان از دریافتی‌های غیر متعارف را به خزانه عودت داد.

دیوان محاسبات

به گزارش ایسنا، فیاض شجاعی، دادستان ديوان محاسبات، در تشریح اقدامات دادستانی دیوان محاسبات در خصوص مسائل مربوط به حقوق‌های غیرمتعارف گفت: میزان صحیح مازاد دریافتی‌ها در زمینه حقوق های غیرمتعارف، پرداختی های خلاف قانون ناشی از تصمیمات نادرست و تضییع حقوق بیت‌المال و عدم ایفای تعهدات دستگاه های دولتی در قبال خزانه 5 هزار و صد میلیارد تومان است که در برخی رسانه ها رقم دیگری اعلام شده است.

دادستان دیوان محاسبات کشور ادامه داد: دیوان محاسبات 300 پرونده را درخصوص مباحث مذکور مورد رسیدگی قرارداد و این موضوع منجر به صدور رأی شد و در راستای اجرای آرای قطعی 4 هزاروصدمیلیارد تومان به بیت‌المال بازگردانده شد.

دادستانی دیوان محاسبات، هزارمیلیارد تومان قبل از صدور دادخواست از سوی دادستان به خزانه برگشت داد

شجاعی افزود: دادستانی دیوان محاسبات هزارمیلیارد تومان قبل از صدور دادخواست از سوی دادستان به خزانه برگشت داد که مجموع ریالی موارد مذکور 5 هزاروصدمیلیارد تومان می شود که توسط دادستانی به خزانه عودت داده شد، بنابراین اقدامات کل دیوان محاسبات برای عودت مازاد دریافتی‌ها و تخلفات بیش از این ارقام است.

دادستان دیوان محاسبات کشور ادامه داد:از طرفی به نقل از "حاجی دلیگانی" نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در رسانه‌ها اعلام شده که "عادل آذر" رئیس دیوان محاسبات در مقابل میزان حقوق خود و معاونانشان سکوت کرده و همچنین مطرح شده گزارش دیوان محاسبات قانع کننده نبوده که این موضوعات صحیح نیست.

فیاض شجاعی افزود: در دیدار نوروزی با نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس سوالاتی درباره حقوق های نجومی مطرح شد که پاسخ های ارائه شده به جز گزارش‌های رسمی دیوان محاسبات است که قبلا به رئیس مجلس و کمیسیون‌های ذیربط ارائه شده است.

وی گفت: دکتر لاریجانی در دیدار نوروزی مسئولان دیوان محاسبات از اقدامات این دیوان در زمینه رسیدگی به حقوق های نجومی و ارائه گزارش تفریغ بودجه تقدیر کردند،بنابراین "حاجی دلیگانی" نظر شخصی خود را در خصوص عملکرد دیوان محاسبات مطرح کرده است.

رضایت نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه از اقدامات دیوان محاسبات درباره حقوق های نجومی

وی ادامه داد: دیوان محاسبات گزارش رسمی و کامل در روز گذشته به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه نکرده است، به دلیل اینکه رأی گیری در رابطه با صحبت های مطرح شده در خصوص بازگشت حقوق های نجومی و گزارش دیوان در جلسه کمیسیون انجام نشد و حتی استنباط می شود حدود 90 درصد از نمایندگان حاضر در جلسه روز گذشته کمیسیون برنامه و بودجه از اقدامات دیوان محاسبات در خصوص رسیدگی موضوع حقوق های غیرمتعارف رضایت داشتند.

فیاض شجاعی افزود: ممکن است از اقدامات دیوان محاسبات در خصوص حقوق های غیرمتعارف تنها شخص حاجی دلیگانی رضایت نداشته باشد و اینگونه نباید مطرح شود که تمامی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از اقدامات صورت گرفته رضایت ندارند و نکته دیگر اینکه گزارش‌های کامل با جزئیات در جلسات بعدی در خصوص رسیدگی به حقوق های غیرمتعارف به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه خواهد شد.

دادستان دیوان محاسبات کشور در پایان تصریح کرد: نظر به سوالات نمایندگان درباره اقدامات نهایی دیوان محاسبات در خصوص حقوق های نجومی مقرر شد جلسه‌ای در آینده در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تشکیل خواهد شد و تمامی جزئیات در این خصوص به صورت گزارش ارائه خواهد شد.

کد خبر 366142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha