همشهری آنلاین: نماینده مردم رشت در مجلس ، با بیان اینکه مدیران نباید از چتر نظارتی دستگاه‌های نظارتی فرار کنند، افزود: اینکه یک دستگاهی می‌گوید بازوها و اهرم های نظارتی حاکمیت نباید برفعالیت دستگاه بنده نظارت کرده و حق نظارت ندارند، چه معنایی دارد؟

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، ضمن انتقاد از فرار برخی دستگاه‌ها از نظارت دیوان محاسبات و سایر دستگاه‌های نظارتی، گفت: مدیر اسلامی باید اظهار کند، که بر فعالیت من نظارت شود، تا کارهایم را صحیح تر انجام دهم، نه اینکه از نظارت فراری باشد، لذا اگر مدیری از نظارت دستگاه‌های نظارتی فرار کند، قطعا روزی گرفتار خواهد شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مدیران نباید از چتر نظارتی دستگاه‌های نظارتی فرار کنند، افزود: اینکه یک دستگاهی می‌گوید بازوها و اهرم‌های نظارتی حاکمیت نباید برفعالیت دستگاه بنده نظارت کرده و حق نظارت ندارند، چه معنایی دارد؟

  • دامنه نظارت دیوان محاسبات باید گسترده‌تر شود

جعفرزاده با تاکید براینکه دامنه نظارت دیوان محاسبات باید گسترده‌تر شود، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی خودشان باید برای حسابرسی بر فعالیت‌هایشان داوطلب شوند، نه اینکه از نظارت دیوان محاسبات فرار کنند.

وی با طرح این سوال که آیا امکان دارد که دستگاهی خدمت دهنده بدون هیچ نظارتی خودش بر فعالیت‌هایش نظارت کند، یادآور شد: نهادهای دولتی، غیردولتی، خصوصی و نیمه خصوصی همه زیر یک چتر قانونی درکشور هستند،لذا این مجموعه‌ها باید تابع یک استراتژی واحد باشند و این استراتژی واحد باید توسط دیوان محاسبات کنترل شود.

  • برخی نهادها اظهار می‌کنند که به هیچ بخشی پاسخگو نیستند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه برخی نهادها اظهار می‌کنند که به هیچ بخشی پاسخگو نیستند، افزود: مگر می‌شود که مجموعه‌ای برای مردم فعالیت کند و مردم از او خدمت دریافت کنند، اما این مجموعه بگوید که به هیچ نهادی پاسخگو نیستم؟

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نظارت دیوان محاسبات به عنوان فیلترینگ مهر تاییدی بر فعالیت دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی، موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها است.

 

کد خبر 365775

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha