همشهری آنلاین: آمریکا، کره جنوبی و ژاپن از روز دوشنبه رزمایش سه روزه ای را در منطقه شبه جزیره کره آغاز کرده اند که هدف از برگزاری آن، مقابله با زیردریایی های اتمی کره شمالی اعلام شده است.

 آغاز رزمایش مشترک سه جانبه علیه کره شمالی

به گزارش ایرنا، این در حالی است که آمریکا و کره جنوبی از ابتدای ماه گذشته میلادی در حال برگزاری بزرگترین رزمایش سالانه مشترک خود در همین منطقه هستند که تا پایان ماه جاری ادامه خواهد یافت.

وزارت دفاع کره جنوبی امروز در بیانیه ای خبر آغاز رزمایش سه جانبه را اعلام و آورده است که نیروهای دریایی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن از امروز توان رزمی خود برای مقابله با کره شمالی را به نمایش می گذارند.

این نخستین بار در چهار دهه گذشته است که این سه کشور با این وسعت و با اهداف و ماموریت های مختلف انواع رزمایش ها را در منطقه برگزار می کنند.

وزارت دفاع کره جنوبی افزوده است که نیروهای دریایی سه کشور این رزمایش را در منطقه دریایی بین آبهای کره و ژاپن و در نزدیکی جزایر «جیجو» برگزار می کنند که از اصلی ترین مراکز گردشگری کره جنوبی به حساب می آید.

این سه کشور می گویند که زیردریایی های کره شمالی که قابلیت پرتاب موشک بالستیک از اعماق دریا را دارند از نگرانی های بزرگ آنهاست و این توان نظامی پیونگ یانگ باید مهار شود.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی هم امروز گزارش کرده که این کشور ناوشکن 500 تنی «کانگ گام چان چهار» را راهی رزمایش سه جانبه کرده است.

آمریکا هم ناوشکن «یو اس اس کمپل» را که به رادارهای آجیس و بالگردهای ضد زیردریایی «ام اچ ۶۰» مجهز است در این رزمایش شرکت داده است.

نیروی دریایی ژاپن هم ناوشکن حامل بالگردهای «ساواگیری» را به این رزمایش فرستاده است و هر سه کشور برنامه جستجو، ردیابی و رهگیری زیردریایی های موشکی کره شمالی را تمرین خواهند کرد.

این تمرینات در حالی برگزار می شود که گزارش ها حاکی است، کره شمالی برای یک آزمایش موشکی بالستیک قاره پیما و یا آزمایش جدید هسته ای آماده می شود.

کد خبر 365882

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha