همشهری آنلاین: بانک‌های مرکزی جهان در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به بی‌ثباتی سیاسی، رشد ضعیف و سیاست نرخ بهره منفی بانک مرکزی اروپا، از یورو فاصله گرفته و به پوند به عنوان یک ارز جایگزین باثبات و بلندمدت روی آوردند.

Euro

به گزارش ایسنا، یک نظرسنجی جدید نشان داد با وجود ابهام پیرامون خروج انگلیس از اتحادیه اروپا(بركسيت) که هفته گذشته به طور رسمی از سوی ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس آغاز شد، بانک‌های مرکزی سراسر جهان، انگلیس را نسبت به منطقه یورو دورنمای مطمئن‌تری برای سرمایه‌گذاری‌های ذخیره خود می‌بینند.

طبق این نظرسنجی که از مدیران مسئول ذخایر ۸۰ بانک مرکزی جهان انجام گرفت که به اتفاق مسئول سرمایه‌گذاری‌هایی به ارزش حدود ۶ تریلیون یورو هستند، ثبات این اتحادیه پولی بزرگترین نگرانی آنها برای سال ۲۰۱۷ است.

این نتایج که از سوی انتشارات سنترال بانکینگ و بانک HSBC در اوایل سال جاری میلادی گردآوری شد، نشان داد بعضی از پاسخ‌دهندگان ریسک برای سرمایه‌گذاری در یورو را کاهش داده‌اند در حالی که سایرین سرمایه‌گذاری‌هایی که به یورو بوده‌اند را به حداقل ممکن رسانده‌اند.

بیش از دو سوم ۸۰ بانک مرکزی تخصیص سرمایه‌گذاری خود را تغییر دادند در حالیکه به همین میزان، مدت زمان سرمایه‌گذاری‌های خود را تغییر دادند.

بانک‌های مرکزی کشورهای در حال توسعه و نوظهور که برخی از آنها در میان دارندگان بزرگترین ذخایر جهان هستند، نسبت به اقتصادهای توسعه‌یافته، بیشتر از یورو فاصله گرفته‌اند.

کد خبر 365872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha