شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یورونیوز نام یک شبکهٔ خبری ۲۴ ساعته اروپایی است که زیر نظر کمیسیون ارتباطات اتحادیه اروپا وابسته به اتحادیه اروپا فعالیت می‌کند.

euronews

این شبکه در ۱ ژانویه ۱۹۹۳ راه‌اندازی شد و در آخرین برآورد شرکت SOCEMIE (مرکب از شبکه‌های دولتی نوزده کشور اروپایی که اداره‌کننده یورونیوز محسوب می‌شوند) با پوشش خبری در ۲۰۰ میلیون خانه در ۱۲۱ کشور جهان، پربیننده‌ترین شبکه خبری اروپایی در جهان است. یورونیوز همچنین با قابل دسترسی بودن برای بیش از ۱۶۷ میلیون خانواده اروپایی پربیننده‌ترین شبکه خبری در اروپاست.

برنامه‌ها با آرمان انعکاس رویدادهای جهان از دید اتحاديه اروپا تنظیم می‌شوند و پخش خبر، مرور مطبوعات، اقتصاد، سرخط اخبار، اخبار اروپا، ورزش، زندگی در اروپا، فرهنگ، رخدادهای آتی، فناوری و مصاحبه از برنامه‌های اصلی آن به شمار می‌روند.

سیزده زبان شامل انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، پرتغالی، روسی، عربی، ترکی استانبولی، پارسی، اوکراینی، یونانی، مجاری و لهستانی (لهستانی فقط باانتخاب صدا بر روی برنامه انگلیسی) برای یورونیوز قابل انتخاب هستند.

تصاویر پخش شده از تمامی این سرویس‌ها یکسانند و تفاوت تنها در منوی صدا می‌باشد که توسط آن اخبار و گزارش‌ها به زبان‌های گوناگون بازگو می‌شوند.

بخش فارسی یورونیوز دهمین سرویس زبانی شبکه یورونیوز بود كه پخش ان از اول ارديبهشت 96 متوقف شد.

کد خبر 365726

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha