همشهری آنلاین: در پی طوفان و باران شدید در شمال شرقی استرالیا، بیش از ۳۰.۰۰۰ نفر از ساکنان جزیرۀ کوئینزلند به جاهای امن انتقال یافته‌اند. این طوفان که دبی نام دارد، از بعد از ظهر روز دوشنبه در استرالیا با سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت وزیدن گرفته و موجب قطع برق در برخی نقاط این منطقه شده است.

طوفان دبی سواحل شرقی استرالیا را دربرگرفته است

به گزارش یورونیوز، طبق اعلام رئیس پلیس کوئینزلند، بیش از ۲۰.۰۰۰ نفر در نتیجۀ قطع برق در خاموشی بسر می برند و گزارشاتی نیز از کنده شدن سقف برخی از خانه ها دریافت شده است.

پلیس از مردم و گردشگران خواسته است در محل اقامت خود بمانند و از خانه های خود خارج نشوند. به گفتۀ پلیس، در نتیجۀ این طوفان ترافیک و تصادفات شدیدی روز دوشنبه رخ داده که مرگ یک گردشگر را به دنبال داشته است. تمامی مدارس در کوئینزلند تعطیل شده و پروازهای فرودگاههای این جزیره نیز همگی لغو شده اند.

یکی از ساکنان این منطقه با ابراز نگرانی از چند ساعت آینده می گوید : « فکر می کنم اوضاع بدتر بشود، بخصوص وقتی طوفان به سمت شمال حرکت کند خیلی ها گیر خواهند افتاد.»

طوفان دبی در کوئینزلند از سال ۲۰۱۱ به اینسو شدیدترین طوفان گزارش می شود. در سال ۲۰۱۱ طوفانی به نام یاسی خسارات بسیاری را در این منطقه به بار آورده بود.

طبق اعلام مقامات کوئینزلند، ارتش به حالت آماده باش درآمده و مواد غذایی و آب برای توزیع میان مردم در صورت لزوم در انبارهای این منطقه ذخیره شده است.

به گفتۀ مقامات کوئیزلند، شدت این طوفان در طول شب به درجۀ چهار رسیده و انتظار می رود روز سه شنبه به استرالیا برسد.

کد خبر 365673

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha