همشهری آنلاین: ۱۸ رهبر دینی استرالیا از دولت فدرال این کشور خواستند قوانینی را برای مقابله با شرایط شبه برده داری در استرالیا مدون کند.

۱۸ رهبر دینی خواستار مقابله با برده داری نوین در استرالیا شدند

به گزارش ایرنا، این گروه روز سه شنبه تحت عنوان شبکۀ آزادی استرالیا در نامه سرگشاده ای از دولت و سران تجاری این کشور خواستند از قانون مقابله با برده داری مدرن حمایت کنند.

این نامۀ سرگشاده به امضای رهبران 18 گروه مذهبی مسیحی، مسلمان، بودایی، هندو و یهودی رسیده است.

به نوشته تارنمای 'اس.بی.اس'، این نامه نگرانی این افراد در مورد شرایط زیستی و حقوق هزاران کارگر را بیان می کند که یا در خطر کار اجباری قرار دارند یا این که هم اینک با این معضل در استرالیا دست به گریبانند.

امضا کنندگان از سران حاکمیت، اقتصاد و جامعۀ مدنی استرالیا خواستند بر محو اَشکال مدرن برده داری، همچون قاچاق انسان، بهره کشی جنسی، کار کودکان و ازدواج اجباری تمرکز کنند.

'جنی استانگر' مدیر کشوریِ 'اتحاد رهایی برای پایان برده داری مدرنِ سالویشن آرمی' گفت که آمارهای رسمی دولت نشان می دهد حدود 500 نفر در استرالیا در دهۀ گذشته در شرایط بردگی بوده اند.

اما نمایۀ جهانی برده داری این رقم را 4 هزار و 300 نفر در سال جاری نشان می دهد.

وی گفت اگر افراد به تمام موارد بهره کشی که در 10 سال گذشته در کارهایی مثل مهمانداری، ساختمان، رستوران ها و نظافت و کارهای مختلف دیگر در استرالیا شنیده ایم فکر کنند، کاملاً می ببینند استثمار افراد وجود دارد.

'جنی استانگر' گفت که دانشجویان خارجی، افرادی که روادید موقت دارند و در مزارع کار می کنند و تحقیقات فراوانی که از سوی رسانه های مختلف انجام شده اند، نشان می دهد بهره کشی موضوع خیلی جدی و بسیار غم انگیزی است. برای همین استثمار افراد بسیاری در بسته های خوراک و گوشتمان به دست ما می رسد.

کد خبر 354682

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha