همشهری‌آنلاین: یک منبع آگاه از مخالفت هیات مذاکره‌کننده مخالفان سوری با سند پیشنهادی نماینده سازمان ملل درباره چهار پرونده مطرح در سوریه خبر داد.

 یک منبع آگاه در بین مخالفان سوریه اعلام کرد استفان دی‌میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه یک سند درباره چهار پرونده مطرح در سوریه را به مخالفان سوری ارائه داده که هیات مذاکره‌کننده مخالفان از قبول آن سر باز زده است.

به گفته این منبع، سند مذکور شامل جزئیاتی درباره چهار پرونده مهم سوریه از جمله، هیات انتقالی، قانون اساسی، انتخابات و مساله مبارزه با تروریسم است و از طرفین درگیری می‌خواهد نظرها و دیدگاه‌هایشان را درباره مسائل و بندهای مطرح شده، اعلام کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری سیریا نیوز،این منبع که خواست نامش فاش نشود به موضع دیگر هیات‌ها در ژنو درباره این سند مذکور اشاره‌ای نکرد.

براساس گزارش اسپوتنیک، از مهم‌ترین مسائل مطرح شده در این سند مساله حکومت انتقالی و موسسه‌ها و نهادهای مربوطه و اصلاح موسسه‌ها و مکانیسم اجرایی است.

در این سند ضمن ارائه پیشنهادهایی درباره قانون اساسی و برگزاری انتخابات با نظارت سازمان ملل سوال‌هایی دربار قدرت و اختیارهای دولت در مبارزه با تروریسم و کمک بین‌المللی در این زمینه، مساله حقوق بشر، مسائل مربوط به امنیت، حضور نیروهای خارجی در سوریه و تدابیر لازم برای ایجاد فضای اطمینان مطرح شده است.

دور پنجم مذاکرات ژنو روز پنجشنبه  با دیدارهای مقدماتی میان رمزی عزالدین رمزی، معاون دی‌میستورا و تمامی هیات‌های حاضر در نشست آغاز شد.

پیش از این دیدار، مذاکرات آستانه ۳ بدون حضور مخالفان برگزار شده بود و مسئولان سوری نیز دیدار با فرستاده سازمان ملل را نپذیرفته بودند.

کد خبر 365630

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha