سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۶ - ۲۰:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نشست خبری پرویز مشکاتیان در محل آموزشگاه عارف برگزار شد

نشست خبری پرویز مشکاتیان که قرار بود صبح دوشنبه (21 آبان در خانه موسیقی برگزار شود، با حضور این هنرمند و چند تن از اعضای گروه عارف صبح روز سه شنبه (22 آبان) برگزار شد تا مشکاتیان از کنسرت گروه عارف در تهران و شهرستان ها و نیز ساخت دکور کنسرت و فیلمی مستند توسط عباس کیارستمی خبر دهد.

به گزارش همشهری آنلاین  پرویز مشکاتیان در این نشست که در محل آموزشگاه عارف برگزار شد به اجرای کنسرت در تالار کشور در روزهای 6 تا 9 آذر و دور تازه کنسرت هایش و همکاری کیارستمی در طراحی دکور، بروشور، بلیت ونیز تهیه فیلمی مستند از این کنسرت اشاره کرد و گفت: دراین کنسرت قطعاتی از ساخته های قدیم که تا کنون اجرای صحنه ای نشده است ونیز برخی از کارهای تازه ام اجرا خواهد شد که البته عمده این کنسرت از ساخته های تازه ام شکل گرفته اند.

وی با اشاره به محوریت دستگاه شور دراین کنسرت  درباره ترکیب گروه گفت: بعد از کنسرت 83 گلایه‌هایی از گروه و سرپرستی صورت گرفت به این خاطر تغییراتی را در بافت گروه انجام دادیم.

مشکاتیان گفت که در گروه عارف حمید رضا نوربخش به عنوان خواننده فعالیت می کند و البته قرار بود از خانم سپیده رئیس السادات هم به عنوان همخوان کمک گرفته شودکه به دلیل حضور در خارج از ایران فعلا ا ین امکان میسر نشد.

دیگر اعضای گروه عارف عبارتند از  حسن ناهید(نی)،کیوان ساکت(تار) بهرام ساعد(تار) ، بهداد بابایی (سه تار)، محمد دلنوازی (بربط)،نوید دهقان (کمانچه)، نوید افقه: تنبک، آرشام قادری (رباب)، سیاوش پورفضلی (تارباس)، علیرضا جواهری (سنتورباس)، آرش کام‌ور (کمانچه)، رضا آقایی(قیچک)، سیامک آقایی(قیچک باس)، نویدافقه (تمبک) و آیین مشکاتیان (دف) که با سنتور مشکاتیان گروه راهمراهی می کنند.

مشکاتیان با اشاره به توافق های صورت گرفته برای اجرای کنسرت گروه عارف در شیراز واصفهان گفت: بسیار علاقه مندم که کنسرتی را در محل تخت جمشید اجرا کنم و برای این کنسرت هم قطعه  ویژه ای نوشته ام که نام آن عقاب است اما تا به امروز مذاکرات ما به نتیجه ای نرسیده است ، اگرچه به سرانجام این مذاکره خوشبینم. 

وی در خصوص انتشار آلبوم این کنسرت گفت: قرار بود که اجرای کنسرت 83 را همزمان با کنسرتمان در تالار بزرگ کشور منتشر کنیم اما متاسفانه این امکان فراهم نشد و شاید یک هفته با تاخیر و یا با آلبوم این کنسرت منتشر شود.

مشکاتیان در خصوص همکاری خود با محمدرضا شجریان افزود: شرایط ناگزیر انسان‌ها را از هم جدا می‌کند و به راه‌های متفاوتی می‌کشاند. حتما این امکان هست که با شجریان همکاری کنم و هرگز تصمیم بر این نبوده که با هم کار نکنیم. اما شرایط اجرای برون مرزی و درون مرزی و نوع نگاه و فراق و جدایی این شرایط را به وجود آورده است اما تاکنون در راستای همکاری با ایشان صحبت‌هایی صورت گرفته و قرار هست که اجراهایی را داشته باشیم.

مشکاتیان همچنین از اختصاص مکانی ویژه برای خبرنگاران خبر داد و گفت که سعی خواهدکرد در کنسرت خود به خبرنگاران اهمیت دهد و برای آنها جایگاهی مناسب در نظر بگیرد.

این نوازنده سنتور با اشاره به انتشار تمبر شخصی خود گفت: پیشنهاد چاپ تمبر شخصی به من داده‌اند و من نیز پذیرفته‌ام اما تا روند کار انجام نشود نمی‌توان در این خصوص صحبتی کرد ولی به طور کلی اگر به انجام برسد در زمان برگزاری در سالن‌های تالار بزرگ کشور تمبر شخصی من به فروش خواهد رسید.

در ادامه نشست عابد کاظمی مسئول فروش اینترنتی بلیت‌های کنسرت گروه عارف در خصوص چگونگی فروش این بلیت‌ها گفت: فروش بلیت‌ها سه مرحله خواهد بود بطوریکه مرحله اول ثبت نام در سایت به آدرسwww.aref.ir و www.arefgroup.ir به مدت 5 روز انجام خواهد شد.

بعد از گذشت 4-5 روز مرحله خرید توسط کارت خرید بانک سامان انجام و سپس در مدت زمان 5 روز به دست خریداران خواهد رسید.در این میان اگر کسانی موفق به خرید این بلیت‌ها نشوند در زمان تمدید می‌توانند بلیت‌های مورد نظر را تهیه نمایند.
وی بیان داشت: فروش اینترنتی از 24 آبان در این دو سایت آغاز خواهد شد و قیمت آنها 10 ،15،20 و 25 هزار تومان خواهد بود.

کاظمی در خصوص بروز مشکلاتی برای خریداران در سایت‌های مذکور گفت: ما سرورها را ارتقاء داده‌ایم و مطمئن هستیم که هیچ اتفاقی در زمان خرید اتفاق نمی‌افتد اما اگر مشکلی پیش بیاید فروش را گیشه‌ای خواهیم کرد.

در پایان نشست آوا مشکاتیان در خصوص فروش اینترنتی بلیت گفت: پروسه فروش بلیت مدت زمان کوتاهی زمان می‌برد بطوریکه مرحله اول 20 دقیقه و فروش توسط کارت سامان انجام خواهد شد و در عرض 5 روز خریداران فرصت دارند بلیت‌های خود را از مکان‌های مورد نظر تهیه نمایند.

پیش از این سایت خانه موسیقی اعلام کرده بودکه بلیت کنسرت از طریق این سایت به فروش خواهد رسید. اما صبح روزی که قرار بود نشست مطبوعاتی برگزار شود ، سایت خانه موسیقی درخبری روی خروجی خود از برگزار نشدن این نشست و تغییر مکان و زمان آن به وقتی دیگر خبر داد.
 
گزارش همشهری آنلاین حاکیست که گروه موسیقی عارف در زمانی که مرکز حفظ واشاعه موسیقی زیر نظر دکتر داریوش صفوت فعالیت می کرد، شکل گرفت و بعد از انقلاب هم کارهای درخشانی را انتشار داد. اوج فعالیت این گروه انتشار آلبوم هایی با محمدرضا شجریان بودکه آلبوم دستان و بیداد و نوا از مهمترین آنها است.

پرویزمشکاتیان در سالهای دهه هفتاد با ایرج بسطامی و نیز حمید رضا نوربخش و علیرضا افتخاری کارهای مشترکی را به همراه گروه عارف انجام داد. 

کد خبر 36513

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز