مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۴
۰ نفر

ماجراهای بدهی‌های بیمه‌ای به تأمین‌کنندگان خدمات سلامت و همچنین بدهی کلان دستگاه‌های دولتی به تأمین اجتماعی کماکان ادامه دارد.

بیمه

اگرچه در اواخر هفته گذشته يكي از روساي دانشگاه علوم پزشكي از اين وضعيت گلايه كرده بود ولي روز گذشته وزير بهداشت گفت كه وضعيت در حال بهبود است. سيدحسن قاضي‌زاده هاشمي ديروز در حاشيه همايش روساي دانشگاه‌هاي سراسر كشور از قول مساعد علي ربيعي براي پرداخت بخشي از بدهي تأمين اجتماعي خبر داد. وزير بهداشت همچنين‌ بر ضرورت توزيع اين اعتبار تا پيش از سال جديد تأكيد كرد و افزود: طبق قولي كه وزير رفاه به رئيس‌جمهور داده‌اند، تا پايان سال نيز بخشي از بدهي‌هاي تأمين اجتماعي پرداخت مي‌شود.

پيش از اين قائم‌مقام وزارت بهداشت نيز گفته بود: «قرار است تا پايان سال سازمان تأمين ‌اجتماعي 2هزار ميليارد تومان از بدهي خود را جبران كند؛ به‌نحوي كه تا پايان سال ميزان بدهي بيمه‌ها به بيمارستان‌ها به حدود 4‌ماه برسد». حريرچي ابراز اميدواري كرد كه باتوجه به دستور رئيس‌جمهور و معاون اول وي و با توجه به جلساتي كه در سازمان برنامه و بودجه برگزار شده، شاهد قدم‌هاي بيشتري براي جبران بدهي بيمه‌ها به بيمارستان‌هاي دولتي باشيم.

  • بودجه‌نويسي براي بدهي به بيمه‌ها

تأمين اجتماعي اگرچه در حدود 8هزار ميليارد تومان بدهي در حوزه درمان دارد اما در طرف مقابل از دستگاه‌هاي دولتي نيز چند ده ميليارد تومان طلبكار است. به گزارش همشهري، بدهي دولت به تأمين اجتماعي در ابتداي تحويل دولت (92) رقمي در حدود 45هزار ميليارد تومان بود و هم‌اكنون اين رقم افزايش يافته است. اگرچه رقم رسمي براي آن اعلام نشده اما گفته مي‌شود چيزي بين 80تا 110هزار ميليارد تومان بدهي دولت و زيرمجموعه‌ آن به سازمان تأمين اجتماعي است. در همين رابطه معاون حقوقي و امور مجلس سازمان تأمين اجتماعي با اشاره به تصويب بودجه كل كشور در مجلس گفت: براي نخستين بار در سال‌هاي اخير، در بودجه سال ٩٦ پرداخت بدهي دولت به اين سازمان لحاظ شده و براي آن اعتبار تخصيص يافته است. تاج‌الدين با بيان اينكه بودجه سازمان تأمين اجتماعي از بودجه كل كشور تأثير‌پذير است، افزود: بدهي دولت به اين سازمان عنوان شده و رديف اعتباري ٥هزارميليارد تومان در بودجه ديده شده است. وي با قدرداني از توجه دولت و مجلس‌ به منافع سازمان تأمين اجتماعي و نهادينه شدن بدهي دولت در بودجه‌نويسي كشور اظهار داشت: اين اتفاق ناشي از احكام برنامه ششم توسعه كشور است كه با پيگيري‌هاي سازمان و همراهي نمايندگان مجلس محقق شد.

کد خبر 365023

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha