همشهری آنلاین: دکتر فرامرز طوطی استاد برجسته و ممتاز دانشگاه تهران درگذشت. مراسم تشییع و خاکسپاری وی سه شنبه ۲۴ اسفندماه از محل مسجد دانشگاه تهران و سپس در بهشت زهرا (س) با حضور علاقمندان و شاگردان و همکارانش برگزار می‌شود.

tooti

به گزارش سروش آنلاین، دکتر فرامرز سال 1335 در مشهد متولد شد و در ابتدای انقلاب عضو هسته اصلی جهاد سازندگی مشهد بود.

دکتر طوطی پیش از انقلاب در کنکور دانشکده زمین شناسی دانشگاه تهران قبول شد و پس از انقلاب فرهنگی با رتبه نخست موفق به طی مدارج عالی و اخذ مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد شد. وی سپس در موسسه ژئو فیزیک تهران استخدام و در ابتدای دهه 70 نیز با بورسیه دانشکده زمین شناسی دانشگاه دانشگاه به شهر اوپسالای سوئد اعزام و موفق شد دکترای رشته زمین شناسی دریافت کند. وی در حالی که پیشنهاداتی از اروپا و آمریکا برای اقامت و تدریس در این کشورها داشت به ایران بازگشت و به مدت حدود 20 سال در دانشگاه تهران دانشجویان را از دانش خود بهره مند ساخت.

انتشار و نمایه مقالات متعدد در سایت ها و ژورنال‌های معتبرعلمی بین المللی و داخلی، سخنرانی و ارائه مقاله در همایش‌های متعدد، راهنمایی و مشاوره تعداد زیادی از پایان نامه ها، ماحصل تلاش وی در عرصه علمی بود. آخرین مسئولیت استاد فرامرز طوطی مدیریت بخش پترولوژی و زمین شناسی اقتصادی دانشکده زمین شناسی دانشگاه تهران بود.

این دانشمند فرهیخته پس از عمری تلاش و مجاهدت علمی 21 اسفند 95 در اثر ابتلا به سرطانِ خون در بیمارستان چشم از جهان فروبست.

مراسم تشییع دکتر طوطی 24 اسفند از مقابل مسجد دانشگاه تهران برگزار شده و برای خاکسپاری به بهشت زهرا (س) منتقل خواهد شد. روحش شاد.

کد خبر 365010

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha