دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

کمتر از یک‌سال پس از موفقیت نسبی «بادیگارد» در اکران عمومی، ابراهیم حاتمی‌کیا به سنت ساختن یک فیلم در هر ۲سال پایبند ماند و پیش‌تولید پروژه تازه خود را آغاز کرد.

سینما

به گزارش همشهري، فيلمساز 55ساله‌زاده تهران كه پيش از اين هم علاقه‌اش را به رفتن سراغ برخي موضوع‌هاي منطقه‌اي ازجمله پيدايش داعش و گروه‌هاي تكفيري آشكار كرده بود، به‌احتمال فراوان نوزدهمين تجربه كارگرداني خود را براي نمايش در جشنواره سي و ششم آماده مي‌كند. براساس آنچه در صفحه حاتمي‌كيا در فضاي مجازي آمده، فيلم تازه حاتمي‌كيا با موضوع مسائل امنيتي و تهديدهاي تكفيري‌ها وارد پيش‌توليد شده و سال آينده كليد مي‌خورد.

گفته مي‌شود خالق «چ» و «ديده‌بان» از 2چهره نوظهور و مستعد سينماي ايران براي نقش‌هاي اصلي فيلم فعلا بدون نام خود استفاده مي‌كند؛ بازيگراني كه براي آشنايي با نقش‌هاي خود زير دست طراح چهره‌آرايي پروژه هم نشسته‌اند. امير جديدي كه در چند سال اخير با فيلم‌هايي چون «رخ ديوانه»، «من»، «اژدها وارد مي‌شود!» و به تازگي «قاتل اهلي» هنر خود را نشان داده بود، يكي از گزينه‌هاي حاتمي‌كيا براي بازي در اين فيلم است.

هادي حجازي‌فر هم با اينكه تنها 2فيلم در كارنامه دارد اما به گزينه اصلي بسياري از فيلمسازان تبديل شده و طبيعي است پس از موفقيت‌هاي خيره‌كننده در «ايستاده در غبار» (به نقش سردار جاويدالاثر احمد متوسليان) و «ماجراي نيمروز» هر 2به كارگرداني محمدحسين مهدويان، پيشنهاد فيلمساز نامدار را بپذيرد. پيشينه تئاتري حجازي‌فر در سينما بسيار به او كمك كرده و شايد با بازي در فيلم حاتمي‌كيا سيمرغ بلورين جشنواره هم به اين بازيگر لبخند بزند.

تجربه موفق همكاري با سازمان هنري رسانه‌اي اوج در باديگارد باعث شد حاتمي‌كيا براي فيلم تازه خود هم سراغ اين سازمان فعال برود. همين چند‌ماه پيش بود كه تصاوير حضور كارگردان سرشناس همراه با احسان محمدحسني، مديرعامل جوان اوج در راهپيمايي اربعين به سوي نجف و كربلا منتشر شد. شايد نطفه فيلمي كه قرار است پشت پرده تكفيري‌ها را برملا كند، در همان سفر روحاني و در گفت‌وگوهاي ابراهيم و احسان بسته شده باشد.

کد خبر 364990

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha