همشهری آنلاین: پنجاه و نهمین شماره مجله سینما و ادبیات با ویژه‌ه‌نامه‌ای برای برایان دی‌ پالما، کارگردان آمریکایی منتشر شد.

magazine

این ویژه‌نامه دوره‌ها و مولفه‌های سینمایی این سینماگر مطرح آمریکایی و تاثیراتی که از سینمای هیچکاک گرفته ردیابی شده است.

بخش فیوژن این شماره مجله ویژه‌نامه‌ای است در بزرگداشت دیوید بویی ستاره راک بازیگر که از آخرین اسطوره‌ها در فرهنگ معاصر بود. 

«بازنمایی زنان و دغدغه‌های زنانه» محور بحث سینمای ایران این شماره است. و پاسخ به پرسش‌هایی مانند تصویر زن و مضمون‌های زنانه در سینمای ایران چگونه منعکس شده است، آیا صرف حضور پررنگ زنان در آثار سینمایی نشان‌دهنده انعکاس موقعیت آنان در سینمای ایران است، و... پی‌ی‌گیرد.

سیمای عجیب یک مقاله‌نویس» عنوان پرونده‌ای است برای محمد قائد اندیشمند و روزنامه‌نگار پیشرو و ساختارشکن. گفت‌وگو با محمد قائد و مطالبی از عباس مخبر، هوشنگ گلمکانی، مسعود مهرابی، امیرحسن چهلتن،... این پرونده را همراهی می‌کنند.

 «غزاله علیزاده» موضوع پرونده ادبی مجله است. انتشار رمان «ملک آسیاب» از غزاله علیزاده پس از بیست سال از درگذشت وی دستمایه بخش ادبی قرار گرفته است. 

هیروگلیف بخش تازه افزوده‌ شده به مجله است که با تعمق و توقف بر متون و واژه‌ها سفری دوطرفه از رمان به جامعه و سیاست را تجربه می‌کند.

در بخش کتاب نیز محسن حکیم‌معانی گفت‌وگوی مفصلی با مجتبی گلستانی درباره کتاب «واسازی متون جلال آل‌احمد سوژه، نهیلیسم و امر سیاسی» انجام داده است.

کد خبر 364989

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha