درحالی‌که بسیاری از کارمندان و کارگران و حتی مددجویان تحت پوشش بهزیستی، عیدی امسال خود را گرفته‌اند یا در همین روزها دریافت می‌کنند، گویا فعلا خبری از پرداخت عـیدی مددجـویان کمـیـتـه امداد امام‌خمینی‌(ره) نیست.

سیدپرویز فتاح

رئيس كميته امداد در يك نشست خبري و در پاسخ به پيگيري خبرنگاران درباره اين موضوع گفت: «تاكنون ۹۶درصد از بودجه سال۹۵ كميته امداد محقق شده است. 4درصد باقيمانده معادل عيدي مددجويان است كه تاكنون نتوانسته‌ايم آن را پرداخت كنيم.»

سيدپرويز فتاح اگرچه از همكاري دولت و سازمان مديريت براي اختصاص بودجه تقدير و اين همكاري را عالي توصيف كرد اما گفت: «با معاون اول رئيس‌جمهور و رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي هم درخصوص تحقق 4درصد بودجه اين نهاد حمايتي مكاتباتي شده است. اميدواريم هرچه زودتر مبلغ عيدي مددجويان كه معادل يك‌ماه مستمري آنها است و چيزي در حدود 107ميليارد تومان مي‌شود، در اختيار ما قرار گيرد و ما هرچه سريع‌تر عيدي مستمري‌بگيران را پرداخت كنيم.»

فتاح پرسش همشهري كه شما وعده داده بوديد، كاركنان كميته امداد پيش از مددجويان حقوق نگيرند اما حالا عيدي كارمندان شما پرداخت شده و هنوز مددجويان عيدي نگرفته‌اند را چنين پاسخ داد:«مطمئن باشيد به اين وعده و قول بنده عمل شده است. تا امروز نيز حتي يك‌بار هم اجازه نداديم حقوق كاركنان امداد پيش از مستمري خانواده‌هاي تحت پوشش، واريز شود. حتي در ‌ماه‌جاري نيز موفق شديم مستمري مددجويان را پرداخت كنيم و اين در حالي است كه هنوز كاركنان كميته امداد حقوق خود را نگرفته‌اند. اما عيدي كاركنان رسمي ما توسط دولت پرداخت مي‌شود و ما هيچ دخالتي در آن نداريم. با وجود اين با جديت موضوع را دنبال مي‌كنيم و اميدواريم با همكاري دولت محترم موفق به پرداخت شويم.»

  • افزايش مستمري‌ها از فروردين

مصوبه مجلس درباره افزايش مستمري مددجويان نهاد‌هاي حمايتي، يكي از محور‌هاي ديگر سؤالات خبرنگاران از رئيس كميته امداد بود. فتاح با تشكر از نمايندگان مجلس در تصويب اين موضوع و تقدير از رسانه‌ها براي پيگيري آن، گفت: «منشأ مستمري مددجويان، منابع دولتي است و براي افزايش اين مبلغ نيازمند قانون هستيم كه خوشبختانه دولت در بودجه96 با افزايش اين مبلغ موافقت كرد و مستمري مددجويان را معادل 20درصد حداقل پايه حقوق قرار داد كه با احتساب حدود 900هزار تومان به‌عنوان حداقل پايه حقوق، به‌طور متوسط به هر خانواده تحت پوشش كميته امداد حدود 180هزار تومان به‌عنوان مستمري اختصاص مي‌يابد كه اين رقم براي خانواده‌هاي يك و 2نفره كمتر از اين مبلغ و براي خانواده‌هاي با جمعيت بالاتر، بيش از اين مبلغ خواهد بود. با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، مستمري جديد از فروردين‌ماه به‌حساب خانوارهاي تحت پوشش كميته امداد واريز خواهد شد.»

  • 180هزار تومان مستمري هم كم است

سلمان خدادادي، رئيس كميسيون اجتماعي مجلس:تعيين حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان مستمري براي مددجويان قدم خيلي خوبي براي حمايت از اقشار آسيب‌پذير جامعه بود كه مجلس آن را تصويب و دولت نيز آن را قبول كرد.از سال آينده كميته امداد و سازمان بهزيستي حق پرداخت مستمري كمتر از ميزان ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان را به مددجويان خود ندارند و اين كار خلاف قانون است. با توجه به وضعيت تورم در جامعه با ۱۸۰ هزار تومان نمي‌شود زندگي كرد، ولي بايد اين موضوع را نيز درنظر داشت كه نمي‌توان به افرادي كه تحت پوشش كميته امداد هستند، حقوق كارگري داد.

کد خبر 364888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha