همشهری آنلاین: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه دین مبین اسلام، نگاه ویژه ای به امنیت دارد، گفت: اسلام امنیت را زمینه سازاستقرارحکومت الهی می داند به نحوی که در فرهنگ اسلامی، ایمان همپایه امنیت است.

سیدمحمد علی آل هاشم

به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم درمراسم تکریم و معارفه رئیس جدید اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش بااشاره به آیه شریفه «أَلَا بِذِکْراللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» افزود: امنیت اصلی و حقیقی در گرو ایمان است؛ یاد خدا و همنشینی با خدا و تصحیح رابطه انسان با خدا امنیت، آرامش و ایمنی را به دنبال دارد. چرا که ارتباط با خداوند موجب می شود تا انسان جایگاه حقیقی خود را در جهان هستی پیدا کند.

وی افزود: امنیت از جمله موضوعاتی است که قلمرو و گستره آن تمامی ابعاد حیات فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی انسان را در برمی گیرد از این روهمه مکاتب الهی و حتی غیرالهی به نقش و جایگاه امنیت توجه خاص دارد و از نگاه قرآن کریم نیز امنیت واقعی در همه ابعاد آن، نتیجه بکار بستن دستورات الهی است.

آل هاشم در ادامه با بیان اهمیت مقوله امنیت از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) اظهارکرد: ازنظر ایشان جمهوری اسلامی ایران قلب جهان اسلام است از این رو برای اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دوران کنونی بتواند امنیت خود را حفظ کرده و جایگاه خود را اعتلا ببخشد دارای الزامات خاصی ازجمله تقویت روحیه اسلامی و انقلابی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با تأکید برلزوم انقلابی گری و انقلابی ماندن گفت: پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی اسلام و انقلاب؛ هدفگیری آرمانهای انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها؛ پایبندی به استقلال کشور؛ حساسیت دربرابر دشمن و نقشه دشمن و تقوای دینی و سیاسی؛ پنج شاخصه مهم از دیدگاه رهبر معظم انقلاب در باره انقلابی گری است و همه ما باید تلاش کنیم تا این شاخصه ها به ثمر بنشیند.

وی نقش نیروی دریایی در راستای تقویت بنیه دفاعی کشور را نقشی ممتاز دانست و افزود: امروز سیاست های پیچیده استکبار جهانی در منطقه، بازیگری کشورهای منطقه و اهتمام آنها برای خرید تسلیحات گوناگون نظامی ایجاب می کند که نه تنها قدرت دفاعی خود را حفظ کنیم بلکه آن را ارتقاء نیز ببخشیم.

کد خبر 364852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha