همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در یادواره ۵۴۲ شهید شهرستان صومعه سرا گفت: دشمن با ترفندهای مختلف می‌خواهد بین مسئولان نظام و مردم فاصله ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، امیر احمدرضا پوردستان در این مراسم اظهار داشت: دشمنان سعی می کنند تمام تهدید ها را به مرزهای ما نزدیک کنند از این رو با تمام توان و ظرفیت خود وارد میدان شده اند .

وی با اشاره به اینکه فرزندان ایران اسلامی در همه عرصه ها هوشیارند و غافلگیر نمی شوند اظهار داشت : هر کشوری اقدامی علیه کشور ما بکند با پاسخ سخت نیروهای دفاعی ما مواجه می شود و امروز به واسطه خون شهدا می توانیم فراتر از مرزها، دشمن را هدف قرار دهیم.

پوردستان با اشاره به اینکه با چهر تازه ای از تهدید ها روبرو هستیم اظهار داشت : باید ظرفیت دفاعی جدید متناسب با تهدید ها ایجاد کنیم زیرا بعد از جنگ جهانی دوم راهبرد جدید دفاعی که دشمنان برای خود تعریف کرده اند «تهدیدات ترکیبی » است.

وی مردم را حامی اصلی نیرو های مسلح خواند و خاطرنشان کرد: در تهدیدات ترکیبی دشمن از همه ظرفیت ها و هدف های خود برای تحت فشار قرار دادن کشور ازجمله اقتصادی ، تحریم ، ترور ، کودتا و حتی براندازی نظام استفاده می کند .

پوردستان با اشاره به اینکه نمونه های از این نوع تهدیدات در سال 57 داشته ایم اظهار داشت : هنوز هم با امریکایی ها مشکل ریشه ای داریم و این مشکل حل شدنی نیست زیرا علت حضور شان در سال های مختلف ، درغرب آسیا بویژه افغانستان ، عراق ، سوریه ، حمله به جمهوری اسلامی بوده است .

وی افزود : مولفه های قدرت ما مانع از حمله آمریکا به کشور شده است و اصلی ترین مولفه ما رهبری هوشمند و مردمانی ولایتمدار است .

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه نیروهای مسلح مامنتظر اشاره رهبرند تا با سر به سوی دشمنان بدوند اظهار داشت : دشمن وقتی 14 سال پشت مرزهای ما خیمه زد و سرانجام دست از پا دراز تر عقب کشید با استراتژی جدید مذهب علیه مذهب و ایجاد نیروهای تکفیری و .. وارد شده است .

وی سرمایه گذاری دشمنان را در جنگ نرم یکی دیگر از شگردهایشان دانست و اظهار داشت : در این حوزه آینده سازی و تغییر سبک زندگی را برنامه ریزی کرده اند.

پوردستان جنگ نرم را بسیار خطرناکتر از جنگ های فرسایشی برشمرد و افزود : دشمنان ایجاد اختلافات بین اقوام و رخنه در وحدت شیعه و سنی را اولویت اقدامات خود علیه نظام و انقلاب اسلامی قرار داده اند .

جانشین فرمانده کل ارتش با تاکید براینکه امروز با جنگ اقتصادی می خواهند بین هیات حاکمه و مردم فاصله بیاندازند اظهار داشت : راه نجات ما در تبعیت از رهبری و حفظ وحدت و انسجام در جامعه است .

شهرستان صومعه سرا با 542 شهید والا مقام افزون بر یک هزار جانباز و نزدیک به 150 آزاده و 3 شهید مدافع حرم در 25 کیلومتری غرب گیلان واقع است.

کد خبر 364532

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha