همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی کشورهای اسلامی را به مطالب اخیر سرکرده رژیم صهیونیستی توجه می‌دهد تا حقیقت بحران‌های سال‌های اخیر در منطقه را دریابند.

لاریجانی علی

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس، با تسلیت رحلت حضرت ام‌البنین سلام الله علیها اظهار کرد: روز مادران و همسران شهدا را گرامی می‌داریم که یادگاران گرانقدر مجاهدان فی سبیل الله هستند.

وی افزود: رهبری معظم در ملاقات با اعضای مجلس خبرگان مطالب مهمی در مسائل اساسی کشور بیان داشتند بخصوص درباره تلاش جهت تحقق اقتصاد مقاومتی که پایه اصلی رشد کشور خواهد بود و همچنین در توجه جدی به مسائل فرهنگی، مجلس شورای اسلامی این مسیر را مسیر فلاح و رستگاری ملی می‌داند و گزارشی از تلاش‌های مجلس در ماه‌های گذشته امروز ارائه می‌شود.

رئیس قوه مقننه همچنین بیان کرد: دولت محترم و وزرا باید بر مبنای تاکیدات مقام معظم رهبری تلاش‌های خود را در این زمینه‌ها مضاعف کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: در روزهای اخیر رئیس رژیم صهیونیستی در دیدار با رئیس جمهور روسیه حرف‌های بسیار و عجیب و غریبی گفته است که لازم است به دو نکته آن اشاره شود، یکی اینکه تاریخ قبل از اسلام ایرانیان را تحریف کرد و حوادث را وارونه جلوه داد ظاهرا ایشان نه با تاریخ آشناست و نه تورات خوانده است. البته از یک صهیونیست نابکار جز این انتظاری نیست که اینگونه دروغ پردازی‌ها را ارائه کند.

لاریجانی افزود: دوم اینکه به روشنی بیان کرد که پشت جنگ در سوریه رژیم صهیونیستی است. او برای ایجاد صلح در سوریه شرط تعیین کرده و آشکار ساخت که جنگ در سوریه جنگ علیه مقاومت ضد صهیونیستی است. اگر برخی رهبران کشورهای منطقه تاکنون تردید داشتند که جنگ در سوریه در راستای منافع مسلمانان به ویژه اهل سنت نیست، با این سخنان رئیس رژیم صهیونیستی باید موضوع برایشان از ابهام در آمده باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مساله اصلی ماجراجویی‌های منطقه از پای در آوردن مقاومت و کشورهای حامی آن است تا راه برای سلطه کامل رژیم صهیونیستی در منطقه هموار شود.

لاریجانی در پایان تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی کشورهای اسلامی را به مطالب اخیر سرکرده رژیم صهیونیستی توجه می‌دهد تا حقیقت بحران‌های سال‌های اخیر در منطقه را دریابند و از مسیر غلطی که برخی کشورها در پیش گرفته‌اند بازگردند و با دسته بندی‌های غلط راه را برای این رژیم سلطه طلب هموار نکنند.

کد خبر 364774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha