دومین هواپیمای خریداری شده ایران از شرکت ایرباس پس از تحویل به مقامات شرکت هواپیمایی هما، به‌طور رسمی در فرودگاه مهرآباد فرود آمد تا به ناوگان ایران اضافه شود.

هواپیما

نخستين هواپيماي ايرباس كه در دي‌ماه سال‌جاري وارد ايران شد از مدل A321 بود اما اين هواپيماي تازه وارد از خانواده ايرباس ۳۳۰ است كه براي رقابت با مدل‌هاي ۷۶۷، ۷۷۷ و ۷۸۷ شركت هواپيمايي بوئينگ طراحي و ساخته شده و با توجه به مدل خاص طراحي و مسافتي كه مي‌تواند بپيمايد، توانسته به انتخاب نخست بسياري از شركت‌هاي هواپيمايي بزرگ جهان تبديل شود. ايرباس 330با پذيرش بيش از ۳۰۰ مسافر در 2 كلاس پروازي، مي‌تواند مسافت‌هايي بين ۵هزار تا بيش از ۱۳هزار كيلومتر را با يك‌بار سوختگيري طي كند. همچنين طبق اعلام شركت سازنده، اين هواپيما توان آن را دارد كه حدود ۷۰ تن بار را در مقاصد مختلف حمل كند.

مديرعامل شركت هواپيمايي ايران اير (هما) درخصوص مسير پروازي هواپيماي تازه‌وارد كه ديروز به ناوگان هما پيوست، گفت: اين هواپيما تا يك هفته در شبكه داخلي قرار خواهد گرفت و به رسم گذشته نخستين پرواز را به مشهد مقدس انجام مي‌دهد. فرهاد پرورش همچنين از ورود قريب‌الوقوع دومين ايرباسA330 نيز خبر داد و افزود: اگر مانعي وجود نداشته باشد اين هواپيما هم تا پايان سال از ايرباس تحويل گرفته مي‌شود.

مديرعامل هما ادامه داد: در 3 ماه سوم سال‌جاري ميلادي نيز قرار است ۴فروند ايرباس ۳۲۰‌وارد كشور شود. پرورش گفت: در سال ۲۰۱۸ چند فروند ديگر ايرباس ۳۲۱ وارد كشور خواهد شد. هواپيماي ايرباس 330مي‌تواند ۱۵ ساعت پرواز داشته باشد. هم‌اكنون شركت هما به ۱۱ نقطه اروپا پرواز دارد؛ بنابراين اين هواپيما در شبكه بين‌المللي قرار خواهد گرفت و براي مسيرهاي اروپا و همچنين خاور دور از قبيل پكن و كوالالامپور استفاده خواهد شد.

کد خبر 364726

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha