جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت جدید آمریکا در ادامه سیاست ضدروسی باراک اوباما رئیس جمهوری سابق این کشور در مخالفت با عملیات روسیه برای سرکوبی گروه‌های تروریستی در سوریه، مسکو را به نشست بین المللی ضدداعش در واشنگتن دعوت نکرد.

روسیه به نشست ضدداعش آمریکا دعوت نشد

به گزارش ایرنا، آمریکا از 68 کشور برای شرکت در اجلاس آمریکایی موسوم به ائتلاف علیه داعش که دوم فروردین در واشنگتن آغاز می شود، دعوت کرده است، اما نام روسیه دیده نمی شود.

روزنامه کامرسانت چاپ مسکو روز جمعه نوشت: مارک تونر سخنگوی موقت وزارت خارجه آمریکا بخشی از اطلاعات مربوط به این اجلاس را اعلام کرد و گفت که روسیه در این اجلاس شرکت نخواهد کرد.

مقام آمریکایی خاطرنشان کرد که روسیه عضو ائتلاف بین المللی مبارزه با گروه تروریستی داعش نیست و به اجلاس واشنگتن دعوت نشده است.

این تصمیم واشنگتن همزمان با انتشار گزارش های رسانه ای گرفته شده که در آنها آمده است، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برخلاف وعده انتخاباتی خود از همکاری با مسکو در مبارزه با گروه تروریستی داعش خودداری می کند.

رسانه های روسی به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشتند: ترامپ قصد دارد، امضای توافقنامه همکاری با روسیه علیه داعش را برای مدت نامعلومی به تعویق بیاندازد.

واشنگتن در حالی از همکاری با مسکو برای مبارزه با داعش خودداری و در همین حال اجلاس بین المللی در این زمینه برگزار می کند که بیشترین مبارزه با این گروه تروریستی را روسیه و ایران داشته و با کشورهای عراق و سوریه نیز در این مورد همکاری دارند.

روسیه از مهر ماه سال گذشته به دعوت دولت قانونی سوریه با استفاده از نیروی هوافضای خود مواضع داعش را در نقاط مختلف این کشور بمباران و منهدم کرده است.

بر اثر این حملات، داعش امکان انجام هر گونه عملیات نظامی تهاجمی را از دست داده و بخش عمده واحدهای جنگی این گروه تروریستی تار و مار شده است.

خودداری از دعوت روسیه به اجلاس ائتلاف ضدداعش دومین اقدام ضدروسی واشنگتن به شمار می رود.

کنگره آمریکا روز چهارشنبه نیز در نخستین اقدام ضدروسی پس از تشکیل دولت ترامپ، پنتاگون را از عقد هر گونه قرارداد همکاری و معامله تسلیحاتی با مسکو منع کرد.

کنگره آمریکا قانون برنامه همکاری های نظامی این کشور را در سال 2017 تصویب کرد که در آن وزارت دفاع این کشور نمی تواند از بودجه نظامی برای عقد قراردادهای تسلیحاتی با شرکت دولتی روس آبارون اکسپورت روسیه استفاده کند و در حقیقت همکاری در این زمینه کامل منع شده است.

کنگره آمریکا در دولت سابق این کشور نیز با تصویب قانونی هر گونه همکاری میان وزارت دفاع این کشور با روسیه را منع کرد که باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آن را امضا کرده بود.

اوباما اواخر دوره ریاست جمهوری خود قانون بودجه آمریکا را امضا کرد که در آن اعتباری برای همکاری با روسیه تخصیص نیافت.

راهیابی ترامپ به کاخ سفید امیدها برای احیای روابط روسیه و آمریکا را که به پائین ترین سطح از زمان فروپاشی شوروی (سال 1991) رسیده است، افزایش داده بود که اکنون در حال کمرنگ شدن است.

کد خبر 364540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha