همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: باید کاری کرد که مردم در کمترین زمان بهترین کیفیت خدمات درمانی را دریافت کنند.

رییس جمهور

 به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، در مراسم بهره برداری بیمارستان 610 تختخوابی امام رضا(ع) مشهد افزود: مردم ما قدرشناس و قدردان زحمات و تلاش‌های همه دست اندرکاران هستند.

وی موضوع سلامت را بسیار مهم توصیف و بیان کرد: اینکه وزیر بهداشت می‌گوید 10 بیمارستان در همین چند روز گذشته افتتاح شده موجب خرسندی همه ماست لذا باید کاری کنیم که اجر مضاعفی داشته باشد و خداوند همه پزشکان و پرستاران را اجر مضاعف دهد.

رئیس جمهوری همچنین به تجهیزات پیشرفته بیمارستان تازه تاسیس مشهد اشاره و بیان کرد: شاید کمتر بیمارستان دولتی باشد که با این زیبایی و تجهیزات تکمیل شده است.

وی اظهار امیدواری کرد این مرکز که به نام امام رضا (ع) مرکز شفا برای همه بیماران باشد.

بیمارستان 610 تختخوابی امام رضا(ع) به عنوان که پیشرفته‌ترین مرکز درمانی مشهد مجهز به بخش‌های اورژانس، داخلی، جراحی عمومی، مراقبت‌های ویژه، آی.سی.یو، سی.سی.یو، سوختگی و نوزادان، ارتوپدی، اورولوژی، قلب و آنژیوگرافی، بیماری‌های قلب اطفال، جراحی قلب باز، پوست، زنان، گوش، چشم، سی.تی.اسکن، ام.آر.آی، ماموگرافی، رادیولوژی و پزشکی هسته ای است.

این بیمارستان در طرح اولیه 540 تختخوابی بود اما ساخت اورژانس عدالتیان در کنار آن و انتقالش به این مرکز فضای ایجاد شده به بیمارستان افزوده و 70 تخت بیمارستانی نیز بیش از برنامه ریزی انجام شده به آن اضافه شد.

در این بیمارستان که یکی از ویژگی‌های آن جذب گردشگر سلامت است علاوه بر بخشهای مراقبت‌های ویژه 29 اتاق عمل در نظر گرفته شده که می‌تواند نقش ویژه ای در درمان بیماران خراسان رضوی و دیگر شهرهای ایران و حتی کشورهای مجاور داشته باشد.

عملیات اجرایی این پروژه که سهم عمده ای در بهبود و تامین زیرساخت‌های درمانی خراسان دارد از سال 87 شروع شد و تا سال 92 با هزینه 275 میلیارد ریال 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشت. طی سه سال اخیر با تامین منابع مالی مورد نیاز به میزان هزار و 975 میلیارد ریال عملیات اجرایی پروژه سرعت گرفت و با تکمیل و تجهیز آن امروز توسط رئیس جمهوری بهره برداری شد.

مجموع هزینه ساخت این بیمارستان 2 هزار 250 میلیارد ریال با اشتغالزایی سه هزار نفر است. از کل هزینه این پروژه هزار و 350 میلیارد ریال صرف ساخت بنای بیمارستان و 900 میلیارد ریال دیگر نیز صرف تجهیز آن شد.

در بیمارستان 610 تختخوابی امام رضا(ع) 42 تخت در بخش‌های آی.سی.یو و 24 تخت در بخش‌های سی. سی.یو در کنار تخت‌های بستری و پشتیبان ایجاد شده است.

کد خبر 364448

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha