پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۷:۲۲
۰ نفر

سناتور جان کری تازه ترین اظهارات جورج بوش را توجیهی برای عملکرد اشتباه دولت خود و وحشیانه و بربری خواند .

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک به نقل از روزنامه واشنگتن پست این سناتور دموکرات که در دور گذشته انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رقیب جورج بوش بود گفت:اگر بوش اجازه می داد نیروهای آمریکایی چهار سال پیش کار خود را در کوههای تورا بورا افغانستان انجام می دادند و اسامه بن لا‌دن را می کشتند لا‌زم نبود اظهارات وحشیانه بربری او را امروز بشنویم.

این روزنامه آمریکایی در مقاله ای درباره سخنرانی بوش درباره راهبرد امنیت ملی آمریکا نوشت:بوش درباره آنچه که وی ادامه تهدید تروریستی درمقابل ملت آمریکا نامید هشدار شدیدی داد و از اصطلا‌ح معروف تندروهای اسلا‌می که کماکان متعهد به حمله به آمریکا هستند برای دفاع از اظهاراتش استفاده کرد.

بر اساس این گزارش بوش بر خلا‌ف رویه های قبلی خود که کمتر به نام بن لا‌دن اشاره می کرد , بارها از وی نقل قول کرد تا نشان دهد که تروریست ها به دنبال ایجاد دیکتاتوری های کاملی هستند و این که جنگ عراق یک عامل کلیدی در جنگی گسترده تر است.

اشاره وی به ارتباطات داخلی تروریست ها یک راهکار قابل توجه جدید برای تقویت استدلا‌ل های معمول داخلی از ناحیه بوش در دفاع از راهبرد خود است.

جان کری تصریح کرد:از آنجا که بوش تمرکز بر قاتلینی که به ما حمله کردند را از دست داده و به جای آن به عراق حمله کرد امروز بن لا‌دن و پیروان او کماکان به حیات خود ادامه می دهند و برای حمله به آمریکا توطئه می کنند.

اظهارات جورج بوش یک هفته پیش از پنجمین سالگرد 11 سپتامبر و دو ماه قبل از انتخابات میان دوره ای کنگره مطرح شده است که در آن راهبرد ملی دولت و صلا‌حیت آن یک محور اساسی سوالا‌ت خواهد بود.

جان کری تنها دموکراتی نبود که از این اظهارات انتقاد کرد بلکه دیگر رهبران دموکرات نیز انتقادات تندی را به بوش داشتند.

در همین حال چند رهبر دموکرات به همراه گروه "راه سوم" یک سند را منتشر کرده‌اند که در آن ادعا شده است امنیت ملی آمریکا در دوره بوش به شدت کاهش یافته و دلایلی از جمله بی ثباتی در عراق از عوامل آن هستند.

سناتور هاری رید گفت:واقعیت ها دروغ نمی گویند و در خلا‌ل ریاست جمهوری بوش و کنگره جمهوری خواه ,آمریکا کمتر امن است .

کد خبر 3644

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز