همشهری آنلاین: سرمربی پرسپولیس با تحسین از پشت‌کار بازیکنانش و تشکر از هواداران تیم در خصوص وضعیت رضائیان با مثال کاغدی که پاره شد و شیشه‌ای که شکست، پاسخ داد

برانکو

به‌ گزارش ‌ایسنا، برانکو ایوانکوویچ درباره پیروزی مقابل نفت تهران، اظهار کرد: از نتیجه‌ خیلی راضی هستم. بازیکنانم موفق شدند دوباره مردم و هواداران را شاد کنند و با سزاواری به این پیروزی دست یابند. چیزی که به آنها قبل از دیدار با نفت گفته بودم این بود که من اهمیت زیادی به بازی مقابل شاگردان علی دایی می‌دهنم زیرا نفت تیم خوبی است و از طرفی فینالیست جام حذفی است.

وی ادامه‌ داد: این تیم دو بازیکن جدید به لیست خود ‌اضافه کرده، سجاد شهباززاده از ترکیه برگشته بود و همچنین کاپیتان تیم‌ ‌ملی که به این تیم پیوست و طبیعی است که نفت تیم با تجربه ای بود. دلیل سوم احترامم به نفت این است که معمولا اولین دیدار پس از دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا سخت خواهد بود. شما دیدید که ذوب آهن و استقلال نتوانستند از سد حریفانشان بگذرند و استقلال خوزستان نیز به سختی حریفش را شکست داد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره عملکرد بازیکنانش و همچنین کسب عنوان قهرمانی در لیگ شانزدهم، بیان‌ کرد: چهار، پنج بازیکن‌مان را در اختیار نداشتیم، اما با این حال بازیکنانی که بازی کردند بهترین بازی خود را ارائه دادند. از روش بازی آنها لذت بردم و به آنها تبریک می‌گویم. نمی‌توانیم به خودمان دروغ بگوییم. با پیروزی برابر نفت گام بزرگی برای قهرمانی برداشتیم.

برانکو در ادامه‌ با بیان این که هدف اصلی‌مان حرکت به سمت قهرمانی در لیگ است، درباره بازی بازیکنان جدید پرسپولیس در دیدار دیروز (یکشنبه) مقابل نفت گفت‌: من در مورد تک تک بازیکنان صحبت نمی‌کنم، نه برای شهاب کرمی و نه برای سامان نریمان جهان ساده نبود که در این بازی کار خود را شروع کنند ولی من از آنها راضی بودم و آنها نشان دادند که کارایی خوبی دارند و از لحاظ تاکتیکی خوب هستند.

سرمربی پرسپولیس درباره دیدار بعدی این تیم در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر مقابل استقلال خوزستان، بیان‌ کرد: این بازی‌ها خیلی خیلی مهم است. استقلال خوزستان در شروع لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی داشت و توانست دو برد مهم را کسب کند. خصوصا بردشان مقابل الجزیره. همه اینها نشان از کیفیت و قدرت آنها دارد. آنها بعد از مدتی که خوب نتیجه‌ نمی گرفتند به شرایط آرمانی برگشتند. بهترین بازیکن آنها رحیم زهیوی بود که از این تیم رفته و جای آن را آلویس نانگ گرفته است.

او در ادامه‌ درباره شرایط رامین رضاییان و اظهار نظر رییس هیات مدیره باشگاه که گفته بود رامین رضاییان به تمرینات تیم بر می‌گردد، خاطرنشان کرد: من نمی دانم تصمیمات باشگاه چه بوده است، چون هنوز فرصت نکرده‌ام که به باشگاه بروم، اما فکر کنم که هنوز تصمیم قطعی در مورد رضاییان گرفته نشده است. این مساله به باشگاه بر می‌گردد چون بازیکنان سرمایه باشگاه هستند.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به سوال خبرنگاری که گفته بود نظر شما به بحث‌های پیش آمده پیرامون رامین رضاییان چیست؟ کاغذی را نشان داد، آن را پاره کرد و سپس گفت‌: این کاغذ همان طور که دیدید پاره شد و دیگر شبیه کاغذی اولی نمی‌شود. همه آنهایی که در پرسپولیس هستند باید بدانند که باید دقت کنند شیشه شکسته‌ای از خود باقی نگذارند زیرا دیگر آن شیشه اولیه نخواهد بود.

او درباره اهدافش برای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا، اظهار کرد: من اهدافم را یک سال و نیم پیش مشخص کردم. ما چنین هوادارانی داریم و نمی توانیم آنها را دست کم بگیریم. ما باید به دنبال برد باشیم، اما این کافی نیست و باید بازی زیبا نیز ارائه دهیم. هواداران ما این را تشخیص می‌دهند پس ما سعی می کنیم بهتر از قبل باشیم و روز به روز بهتر شویم.

سرمربی پرسپولیس درباره قراردادش با این تیم بیان‌ کرد: من یک سال دیگر با سرخپوشان قرارداد دارم. کسی نمی داند که در آینده چه خواهد شد، اما ما اهدافمان را مشخص کرده‌ایم. هدف بعدی ما راه یافتن به دور بعدی لیگ قهرمانان آسیا و پس از آن نیز راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا است. اهداف ما مشخص است و آنها را پنهان نمی‌کنیم.

برانکو ایوانکوویچ با بیان این که هواداران در پیروزی‌های این تیم سهیم هستند، گفت‌: خوشحالم که هواداران به تصمیم‌های من اعتماد دارند، اما مهم‌ترین کار را بازیکنان انجام می‌دهند. آنها هستند که در زمین تلاش می‌کنند و در پست‌های مختلف قرار می‌گیرند. به بازیکنان تبریک می‌گویم. در حال‌ حاضر آنها در سالن وزنه هستند و کار می‌کنند، انگار نه انگار که روز گذشته بازی کرده‌اند. خیلی خوب است که هواداران به بازیکنان جوان اعتماد دارند. صادق محرمی روز گذشته بازی کرده اما باز هم با اشتیاق و خستگی ناپذیر در تمرینات شرکت می‌کند. او ۲۰ سال دارد. علیپور هم در ۲۱ سالگی است و از بازیکنان ثابت ما هستند. فرشاد احمدزاده، انصاری، کمال کامیابی نیا، سروش رفیعی، محسن مسلمان و مهدی طارمی بازیکنانی هستند که روند خوبی را برای پیشرفت طی می‌کنند و بازیکنانی مانند امیری، حسینی و ربیع خواه به پختگی رسیده‌اند.

او درباره این که آیا بازیکنان این تیم هم احتمال دارد مانند بازیکنان استقلال به دلیل مسائل مالی از حضور در تمرینات امتناع کنند و این که آیا پرسپولیس مشکل مالی دارد؟ اظهار کرد: این موضوع مربوط به باشگاه است. طبیعی است که انتظار داریم در ایام منتهی به عید نوروز بازیکنان دریافتی داشته باشند. بازیکنان تا به حال خیلی صبور بودند و تحمل کردند. با این حال طاهری، ترکاشوند و هیات مدیره تلاش زیادی را برای تامین منابع مالی به خرج داده‌اند. بحث‌های مالی هم در نتایج تیم تاثیر دارد. تا به حال باشگاه حداکثر تلاش خود را انجام داده و تلاش آنها ادامه‌ خواهد داشت.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنی مانند صادق محرمی که روز به روز بهتر می‌شود و به دور از حواشی کارش را به خوبی انجام می‌دهد با سایر بازیکنان در یک ترازو قرار می‌گیرد؟ تاکید کرد: هیچ کس صادق محرمی را عوض نمی‌کند. او بازیکن ثابت ما است و برای ما بازی می‌کند. در لیگ قهرمانان آسیا هم مربی، حریف بازیکن مستقیم صادق محرمی را عوض کرد. ما بازی‌های لیگ را دنبال می‌کنیم. او در هر بازی اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کند. محرمی بسیار جوان است، اما نباید این را فراموش کنیم که برای تمامی بازیکنان احتمال افت وجود دارد. مهم‌ترین مساله این است که او را حفظ کنیم. قبل از هر چیزی به محرمی اعتماد داریم، اما زمانی خواهد بود که با افت مواجه می‌شود. باید در بازی‌های پیش‌رو مسیر درست و صحیح را به او نشان دهیم.

سرمربی پرسپولیس درباره اختلاف امتیاز بالای تیمش با سایر مدعیان، تصریح کرد: امتیاز بالایی داریم و بازی به بازی پیش می رویم. طبیعی است که اگر بتوانیم به پیروزی متوالی خود ادامه‌ دهیم، می‌توانیم زودتر از موعد قهرمان شویم، اما مهم‌ترین نکته برای ما خوب بازی کردن است و این که بتوانیم اعتماد به نفس خود را حفظ کنیم و بتوانیم روند خوبمان را ادامه‌ بدهیم.

برانکو افزود: در فشرده‌ترین بخش کار قرار داریم و این مهم‌ترین قسمت کار ماست که باید بتوانیم از آن سر بلند بیرون بیاییم. نکته دیگری که باید در این جا اشاره کنم این است که ما تنها تیمی هستیم که به جز پست دروازه‌بان در سایر پست‌ها بازیکن خارجی نداریم و رادوشوویچ، دروازه‌بان دوم ما تنها بازیکن خارجی ما است.

سرمربی سابق تیم‌ ‌ملی درباره قانون جدید مبنی بر این که پرسپولیس تا زمان پرداخت بدهی‌ها نمی‌تواند بازیکن خارجی جذب کند، اظهار کرد: این قانون را نشنیده‌ام، اما این را می دانم که وقتی قانونی وضع می‌شود هدفش تنظیم امور است. بنابراین به آن احترام می گذارم و از آن پیروی می‌کنم.

برانکو درباره صحبت‌هایی مبنی بر تبانی علی دایی مقابل پرسپولیس و بیرون کشیدن ایمان مبعلی در دقایق ابتدایی بازی تصریح کرد: اشخاصی که چنین صحبت‌هایی را در محافل عمومی بیان‌ می‌کنند باید خجالت بکشند. آنها به شخصی تهمت می‌زنند که بیش از سایر ایرانی‌ها توانسته در زمین مسابقه برنده باشد. علی دایی شخصیتی پیروزی خواه دارد و حتی دوست ندارد مقابل برادر تنی خود نیز بازنده باشد. ما هم مطمئن بودیم که او و تیمش برای برد به زمین می آیند و این کار ما را سخت می‌کرد.

وی افزود: من کاری به استقلال ندارم و مساوی آنها مقابل سیاه‌جامگان با یک پنالتی‌ مشکل دار مشکل من نیست، اما برای آنهایی که چنین صحبت‌هایی را می‌کنند و می‌خواهند به علی دایی توهین و او را تحقیر کنند و همچنین برد ما را بی ارزش کنند متاسفم. کارت قرمزی که دروازه‌بان نفت گرفت حاصل بی تجربگی وی بود، اما اگر او توپ را با دست نمی زد ما در همان دقایق ابتدایی توسط علیپور به گل می رسیدیم.

سرمربی پرسپولیس ‌اضافه کرد: من همیشه از سه دروازه‌بان استفاده می‌کنم، زیرا اگر زمانی دروازه‌بان اول اخراج شد و گلر دوم تیمم مصدوم شد بتوانم از یک دروازه‌بان تخصصی استفاده کنم. همه می دانند علی دایی یکی از بزرگترین اشخاص فوتبال ایران است و به چه عناوینی در طول عمر ورزشی خود رسیده است.

سرمربی کروات سرخپوشان درباره صحبت‌های کاشانی مبنی بر برگرداندن رامین رضاییان به پرسپولیس، اظهار کرد: تصمیم گیری بر عهده مدیرعامل باشگاه است و من در این باره صحبت دیگری نمی‌کنم.

برانکو ایوانکوویچ در پایان درباره مصدومان پرسپولیس، گفت‌: محسن ربیع خواه و مسلمان مصدوم هستند. البته مسلمان تمریناتش را پیگیری می‌کند و به دیدار بعدی ما خواهد رسید.

 

کد خبر 364166

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha