همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی، اطلاع رسانی درباره مصوبه سقف حقوق مدیران در برخی رسانه ها همچون صدا وسیما را نادرست دانست و گفت: عده ای جرات ندارند به شورای نگهبان انتقاد کنند زیرا نگران رد صلاحیت خود هستند، بنابراین به مجلس انتقاد می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در جلسه علنی روز یکشنبه-15 اسفند-مجلس شورای اسلامی در اخطار اصل 67 قانون اساسی و تذکر مواد 18 ، 22، 178، 197و 198 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس گفت: از عصر دیروز و بعد از سخنرانی هیجانی شما درباره تصویب مجدد یکی از برنامه های لایحه برنامه ششم توسعه و سقف دریافتی مدیران، سردرگمی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد کاری خلاف آیین نامه صورت گرفته، هر چند تذکر شما به جا و درست بوده است، تصریح کرد:‌ براساس ماده 198 آیین نامه داخلی، اخطار و تذکر پس از رأی گیری پذیرفته نمی شود، زیرا مصوبات قابل اصلاح و ارجاع به کمیسیون نیست.

نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد:‌ براساس تبصره ماده 187 نیز موارد فوری به تشخیص مجلس در صورتی که تاخیر آن به زیان باشد، امکان اصلاح دارد اما اقدام روز گذشته با این تبصره نیز همخوانی ندارد.

علی لاریجانی در پاسخ به اخطار و تذکر تابش، با تاکید بر اینکه آیین نامه داخلی مجلس رعایت شده است، گفت: وقتی طرحی بین ما و شورای نگهبان هست، یعنی همچنان در دستور قرار دارد، براساس تبصره ماده 187 نیز کاملا روشن است زیرا اگر مطالب فوری و فوتی اعم از طرح ها، لوایح و... مشکلی به وجود بیاورد که به تشخیص مجلس تاخیر آن موجب زیان جبران‌ناپذیر باشد، امکان اصلاح مجدد وجود دارد.

وی افزود: منظور از غیره همان مواردی است که روز گذشته نیز بررسی شد. مسئله پیش آمده درباره سقف دریافتی مدیران کشور به خلاف در بین افکار عمومی مطرح شده بود که زیان آن جبران ناپذیر بود. بنابراین اصلاح شد، هر چند این مصوبه دارای ابهاماتی نیز بود.

رییس قوه مقننه از چگونگی انعکاس اخبار روز گذشته درباره مصوبه مجلس در برخی رسانه ها از جمله صداوسیما گفت: این رسانه ها به گونه ای اصلاح روز گذشته مصوبه برنامه ششم توسعه مبنی بر سقف دریافتی مدیران را انعکاس دادند که گویی مجلس نظر خود را تغییر داده است، در صورتی که مجلس همان نظر قبلی خود را داشته و به جهت رفع ایراد شورای نگهبان اصلاح صورت گرفت.

لاریجانی با بیان اینکه جنجالی در کشور ایجاد کردند که گویی مجلس به دنبال قانونی کردن حقوق های نجومی است، گفت: این اقدام به خلاف بوده زیرا مجلس مانع پرداخت حقوق های نجومی شده و قصد و نیت آن بدان صورت که مطرح شد، نبوده است.

وی با اشاره به اصلاح مجدد بند 38 لایحه برنامه ششم توسعه درباره سقف دریافتی مدیران کشور براساس آیین نامه داخلی مجلس که روز گذشته صورت گرفت، افزود: این مصوبه بعد از اصلاح، مجددا به شورای نگهبان ارائه شد تا نگرانی برطرف شود. متاسفانه هم اکنون که این اقدام صورت گرفته است، هنوز برخی رسانه ها می گویند که مجلس حرف خود را پس گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در صورتی که مجلس حرف اصلی خود را تایید کرده، در واقع جرأت ندارند به شورای نگهبان انتقاد کنند زیرا نگران رد صلاحیت خود هستند، بنابراین به مجلس انتقاد می کنند هر چند مجلس تصمیم عقلایی منطبق با آیین نامه گرفته است.

لاریجانی گفت: نظر مجلس همین مصوبه دیروز و روشن بود و برنظر قبلی خودمان که در صدر ماده آمده بود اصرار می‌کنیم و اگر شورای نگهبان به این مصوبه ایراد گرفت آن را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می کنیم.

 

کد خبر 364016

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha