همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دولت یازدهم ۱۴۰ طرح تحقیقاتی دانشگاهی در زمینه‌های مختلف با کشورهای اروپایی منعقد شده است.

به گزارش ایرنا، محمد فرهادی از انعقاد طرح‌های تحقیقاتی بین دانشگاه‌های ایران و فرانسه خبر داد و حرکت به سمت دانشگاه‌های کارآفرین را از اقدامات قابل توجه دولت يازدهم دانست و افزود: اکنون 51 هزار دانشجوی خارجی در کشور تحصیل می‌کنند.

وی ميزان صادرات محصولات دانش‌بنیان ایران در سه سال گذشته را 417 میلیون دلار اعلام كرد و گفت: توجه به آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای از اولویت‌های برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است.

فرهادی افزود: متاسفانه در بخش مهارتی در کشور دچار ضعیف هستیم لذا برخی از دانشگاه‌ها باید رفع این مشکل را به صورت جدی پیگیری کنند.

وی با تاکید بر لزوم جهت‌دار و ماموریت‌گرا بودن سیستم آموزش عالی، اظهار کرد: سال گذشته 600 رشته تحصیلی در کشور بازنگری شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: آمایش آموزش عالی کشور در 10 منطقه انجام می‌شود که این مناطق متناسب با رشته‌های تحصیلی شناسایی و مشکلات آنها طبق نیازهای جامعه و منطقه برطرف می‌شوند.

فرهادی افزود: در حال حاضر 95 دانشگاه با صنایع نظامی و دفاعی و دانشگاه‌های ذیربط در ارتباط هستند و در ارتباط با وزارت نفت، 13 محصول پایین‌دستی با 9 دانشگاه و سه شرکت نفتی ارتباط دارد.

کد خبر 363937

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha