مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۴
۰ نفر

معصومه حیدری‌پارسا: کشمکش‌ها بر سر دارو و مسائل آن به ساختمان بهارستان رسیده و آنطور که سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس می‌گوید، به‌زودی نتیجه تحقیق و تفحص از سازمان غذا و دارو اعلام خواهد شد.

داروخانه

به گزارش همشهري، سازمان غذا و دارو روز گذشته نسبت به اظهارات رسول خضري، عضو كميسيون اجتماعي مجلس درباره افزايش واردات دارو در دولت يازدهم واكنش نشان داد. در اطلاعيه‌اي كه در همين رابطه منتشر شده، آمده است: واردات دارو در اين دولت، نه‌تنها افزايش نداشته بلكه با كاهش جدي نيز روبه‌رو بوده است.

در اين‌باره سخنگوي كميسيون بهداشت به همشهري گفت: سازمان غذا و دارو درگزارشي كه به كميسيون داده است كاهش واردات دارو طي سال‌هاي 94و 9‌ماه اول سال 95نسبت به 9‌ماه اول 94را اعلام كرده است كه البته با گزارشي كه گمرك درباره واردات دارو ارائه كرده است، همخواني دارد اما به‌دليل اينكه تحقيق و تفحص از طرف تعدادي از نمايندگان تقديم هيأت رئيسه مجلس شده و به كميسيون بهداشت و درمان هم ارجاع شده است، مقرر شد تا به جريان بيفتد. در همين رابطه كميته‌اي با حضور محمدنعيم اميني‌فرد، محمدحسين قرباني، ذبيح‌الله نيك‌فر و همايون هاشمي تشكيل شد تا موارد تحقيق و تفحص را بررسي كنند. سخنگوي كميسيون بهداشت همچنين با اشاره به اينكه هنوز گزارشي داده نشده، گفت: معتقديم كه بايد راستي‌آزمايي انجام شود و تا 2هفته ديگر نتيجه را اعلام خواهيم كرد.

  • ادعاي دخالت وزارت بهداشت در واردات دارو

از سوي ديگر رسول خضري، عضو كميسيون اجتماعي مجلس اخيرا در مراسم دستاوردهاي دولت تدبير و اميد در حوزه غذا، دارو و تجهيزات پزشكي گفته كه مشكلاتي مانند بدهي شركت‌هاي بيمه‌اي به حوزه دارو در ادامه اجراي طرح تحول سلامت به‌وجود آمده اما آنچه از اهميت بالايي برخوردار است اين است كه چون بعد از انقلاب صنعت و فناوري كشور در حوزه توليد دارو فرسوده شده است، ما در حوزه دارو شاهد افزايش واردات بوده‌ايم كه اميدواريم اين مشكل با توجه جدي برطرف شود و ما شاهد افزايش كيفيت توليدات دارويي داخل و ارتقاي سطح صنعت داروسازي كشور باشيم.

محمدحسين قرباني، نايب‌رئيس كميسيون بهداشت هم يكي ديگر از كساني است كه پيگير اين تحقيق و تفحص بوده. او پيش از اين به همشهري گفته بود كه دخل و تصرف مديران وزارت بهداشت در شركت‌هاي واردكننده دارو از دلايل پيگيري اين تحقيق و تفحص است.

کد خبر 363623

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha