همشهری آنلاین: دبیرکل سازمان ملل در مجمع شورای حقوق بشر این سازمان که در ژنو برگزار شد، از این شورا خواست تا برای «حملات» به حقوق پناهجویان و اقلیت‌های سراسر جهان درمانی بیاندیشد.

آنتونیو گوترش

به گزارش ایسنا به نقل از دویچه‌وله، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در آغاز نشست چهار هفته‌ای مجمع شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت: نادیده گرفتن حقوق بشر نوعی بیماری است و این بیماری در حال شیوع است. وی افزود: شورای حقوق بشر باید بخشی از درمان این بیماری باشد.

گوترش گفت: ما به شدت شاهد پدیده افراطی پوپولیسم و افراط‌گرایی هستیم. این گرایش‌ها نتیجه افزایش نژادپرستی، بیگانه‌هراسی، یهودستیزی و انزجار از مسلمانان است.

این سخنرانی گوترش مصادف است با اینکه آمریکا تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ مجددا کرسی خود در شورای حقوق بشر را در دست گرفت.

این در حالی است که گزارش رسانه‌ها حاکی از آن بود که ممکن است آمریکا به خاطر انتقادات اخیر شورای حقوق بشر از اسرائیل این شورا را ترک کند.

جان فیشر، سخنگوی دیده‌بان حقوق بشر گفت: دستور اخیر ترامپ برای ممنوع کردن ورود مسافران از 7 کشور مسلمان به خاک آمریکا به تدریج اعتبار این کشور را از بین می‌برد.

در همین حال زید رعد الحسین، رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل در سخنرانی افتتاحیه گفت: سودجویان سیاسی بی‌ملاحظه نباید اجازه داشته باشند که حقوق و آینده سیاره‌مان را کنار بگذارند. کشورها به صورت جمعی موظف هستند تا در برابر چنین بازیگران سیاسی که این سیستم چند جانبه را تهدید می‌کنند یا قصد دارند از عضویت از آن خارج شوند، مقاومت کنند.

کد خبر 363569

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha