همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی بر کمک ایران به عراق و سوریه تاکید کرد و گفت: این کمک برای صیانت از مکتب و حفظ اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

لاریجانی علی

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی  در دومین یادواره شهدای یگان حفاظت مجلس شورای اسلامی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با وجود شرایط سخت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس ضروریات تشکیل شد.

وی با اشاره به این که سپاه بر اساس مسئولیت مکتبی کارش را آغاز کرد، اظهار داشت: ثقل اولیه سپاه، مساله حفاظت بود و بعد از تشکیل حفاظت، اماکن حساس به آنان سپرده شد.

لاریجانی یادآور شد: نیروهای حفاظت، افراد جان بر کفی هستند که هرگز یادشان نمی‌رود که مسئولیت بزرگ برای حفظ کشور را بر عهده دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم اظهار داشت: امروز وقتی افرادی برای دفاع از حرمین می‌روند و جانشان را می‌دهند ، در راه مکتبشان است که احساس وظیفه می‌کنند و به میدان می‌روند.

لاریجانی اضافه کرد: در شرایط دنیای فعلی و درگیری‌های منطقه که گروهی می‌گویند ما با تروریست‌ها مبارزه می‌کنیم، شاهد هستیم که با مبارزات آنان هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد زیرا همه چیز آنان روی کاغذ است و فقط سلاح دارند اما مجهز به عنصر مکتبی نیستند.

وی تاکید کرد: ما همواره شاهد هوشیاری و ابتکار عمل در حفاظت سپاه هستیم که با این هوشیاری توانسته در مقابل دسیسه‌ها ماموریت خود را به خوبی انجام دهد. این باعث افتخار ماست که در مجموعه نظام، سپاه در حرکت شهادت طلبی پیشگام است.

در این مراسم خانواده 40 شهید مجلس در هشت سال دفاع مقدس و پنج خانواده شهید مدافع حرم حضور داشتند و از یادواره شهدای یگان حفاظت مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

کد خبر 363422

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha