یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهوری آمریکا و صدراعظم آلمان اعلام کردند: رویکرد دیپلماتیک درباره برنامه هسته‌ای ایران را ادامه خواهند داد.

واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: جورج بوش رییس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری مشترکی با انگلا مرکل صدراعظم آلمان در مزرعه خانوادگی بوش در ایالت تگزاس امریکا گفت: ما به همکاری با یکدیگر به منظور حل و فصل این مساله ، به‌طور دیپلماتیک ادامه خواهیم داد.

بوش همچنین سوالی را مبنی بر اینکه چه زمانی صبر وی در برابر ایران به پایان خواهد رسید، بی‌پاسخ گذاشت.

مرکل هم گفت: همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل باید در موضوع برنامه هسته‌ای ایران دخیل شوند.

وی در همین حال تاکید کرد در صورتیکه گفتگوها با ایران به هیچ نتیجه‌ای منجر نشود، اقدامات دیگری باید در این خصوص اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: ما نباید فقط به فکر تحریم‌های بیشتر باشیم بلکه باید در این خصوص گفتگو کنیم و بر سر آن به توافق برسیم.

این در حالی‌است که روسیه و چین ، دو کشور از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد ، با اقدامات این شورا در جهت اعمال دور سوم تحریم‌های شدیدتر بر ضد ایران مخالفت کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه هم گزارش داد، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز شنبه 10 نوامبر پس از دیدار  و گفتگو با بوش در مزرعه شخصی وی گفت : با بوش درباره حل و فصل بحران هسته‌ای ایران به روش دیپلماتیک به توافق رسیده است.

وی در اظهاراتی که مترجم وی آن را ترجمه می کرد ، افزود : ما تصور می کنیم این مساله را می‌توان با استفاده از شیوه‌های دیپلماتیک حل و فصل کرد.

کد خبر 36312

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز