یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر خارجه فرانسه با هشدار به آمریکا در مورد ایجاد اختلاف میان اروپایی‌ها گفت که هرگونه تلاش آمریکا برای تجزیه و تضعیف اروپا محکوم به شکست است.

هشدار وزیر خارجه فرانسه به آمریکا

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، 'ژان مارک آیرو' وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه 'ژورنال دو دیمانش' در پاسخ به سوالی در مورد فقدان اتحاد اروپایی ها در قبال دیدگاههای رئیس جمهوری آمریکا گفت، به دلیل حملات مکرر ترامپ علیه اروپا اوضاع در حال تغییر است.

وی افزود: هر تلاشی برای ایجاد اختلاف در اروپا و حکمرانی بر اروپایی ها عمل نخواهد کرد. آمریکا قطعا ظرفیت این را ندارد که امتیازاتی که اتحادیه اروپا به اعضایش می دهد را جبران کند.

وزیر خارجه فرانسه در ادامه عنوان کرد که پاریس هیچ گونه مداخله خارجی را در مورد انتخابات ریاست جمهوری آتی فرانسه چه از سوی روسیه و چه از سوی آمریکا، نمی پذیرد.

آیرو افزود: برخی اظهارنظرها و رویکردها ممکن است این تصور را ایجاد کنند که آمریکا و روسیه می خواهند اروپا را تضعیف کنند. برای نمونه روسیه تمایل خود را به کاندیداهایی راست گرا همچون فرانسوا فیون و ژان مارین لوپن رهبر راست های افراطی ابراز کرده و این در حالی است که کمپین امانوئل ماکرون کاندیدای میانه رو مستقل حامی اروپا با حمله سایبری روبرو شده است.

وزیر خارجه فرانسه تصریح کرد: این شکل از مداخله در زندگی دموکراتیک فرانسه غیرقابل قبول است. پاریس این را نمی پذیرد.

به گزارش ایرنا، این اظهارات وزیر خارجه فرانسه در حالی مطرح شده است که به نظر می رسد باید منتظر روابط جدیدی میان اتحادیه اروپا- آمریکا در دوره دونالد ترامپ بود. شماری از مقامات اتحادیه اروپا از سیاستهای ترامپ انتقاد کرده اند و به شت نگران سیاستهای دولت جدید واشنگتن در قبال اتحادیه اروپا هستند.

رئیس جمهوری فرانسه هر پنج سال یکبار انتخاب می شود و بر اساس اعلام وزارت کشور، انتخابات 2017 ریاست جمهوری فرانسه در دو مرحله، روزهای 23 آوریل و هفت می (سوم و هفدهم اردیبهشت 96) برگزار می شود. نظرسنجی ها همچنین حاکی است که فیون یا ماکرون قادر خواهند بود در دور دوم انتخابات در ماه مه، مارین لوپن رهبر پیشتاز حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه را شکست دهند.

فیون که ابتدا یکی از نامزدهای پیشتاز نظرسنجی ها بود، اواخر ژانویه گذشته در نتیجه آنچه که درباره رسوایی همسرش گفته شد، محبوبیتش را از دست داد.

کد خبر 362546

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha