یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۰
۰ نفر

راحله فاضلی: «امپراطور دریا» درامی 50 قسمتی است برگرفته از رمانی با همین نام ونوشته «چوی‌این هو» ، این درام شرح زندگی یانگ بوم (در دوبله ایرانی گانگ بوک) است که در زمان سلسله شیلا بر دریای آسیای شرقی حکومت می‌کرد و تجارت بین‌المللی را تحت کنترل خود داشت.

او با مستقر کردن «چونگ‌های جین» در «واندو» یکی از مناطق جغرافیایی دریایی با اهمیت، دزدان دریایی را از بین برد و نظم و امنیت را به تجارت دریایی در آسیای شرقی بازگرداند.
در درام «امپراطور دریا» شکل‌گیری شخصیت تاریخی یانگ بوگو را به نمایش گذاشته شده است و برای بهتر به تصویر کشیدن این شخصیت و جذابت‌تر شدن داستان دو کاراکتر ساختگی بانو جمی و جونگ هوا به آن اضافه شده است.

چای سوی جونگ که پیش از این، در درام تاریخی پادشاه وانگ‌گون نمایش قابل قبولی از خود نشان داده بود، نقش یانگ بوگو را ایفا کرده است. چوی سرجونگ در فیلم‌هایی چون: روی زمین‌های سبز، وانگ‌گون: بنیان‌گذار گوریو، افسانه آرزو، اولین عشق و درختی با شکوفه‌های عشق بازی کرده است. او در سال 1999، بهترین بازیگر سال شد و جایزه هنری بازیگری را از آن خود کرد. در همان سال به عنوان بهترین بازیگر سال، جایزه KBS را به خود اختصاص داد. کسب جایزه تهیه‌کنندگان کره، دایره افتخارات او در سال  1999 را کامل کرد. البته افتخار‌آفرینی‌های او از سال 1996 آغاز شده و آخرین بار در سال 2001 به عنوان بهترین بازیگر سال انتخاب شد. چوی‌سو جونگ، در این مجموعه، در کنار بازیگران شناخته شده‌ای مانند چای‌سی‌را و سونگ‌ایل گوک موفق شده است چهره یانگ سوگو، امپراطور دریاها را به تصویر بکشد.

«چای‌سی‌را» که در این مجموعه، نقش بانو جمی را ایفا می‌کند در سال 2004 به همراه سونگ ایل گوک در درام «دوران محبوبیت» ظاهر شده بود و بازی‌اش توجه همگان را جلب کرد او در سال 98 نیز بازی در «افسانه آرزو» را در کنار چوی‌سو جونگ تجربه کرده بود به همین دلیل حضور او  در مجموعه «امپراطور دریا»پس از تجربه بازی در کنار بازیگران اصلی داستان از همان سالها  رقم خورد .سونگ ایل گوک نیز یکی از بازیگران شناخته شده و مطرح این مجموعه است که پیش از «امپراطور دریا» در سال 2004 به همراه چای‌سی‌را‌در دوران محبوبیت بازی کرده است و «محافظ» و «جانگ هی بین» نیز دیگر تجربه‌های او در بازیگری است.

سونگ ایل گوک در سال 2002، جایزه KBS برای بازیکن جدید سال را از آن خود کرده است و در « امپراطور دریا» به خوبی توانسته از عهده ایفای نقش یوژانگ  برآید. او در نقش شخصیتی ظاهر شده است که توسط دزدان دریایی تربیت شده است و زندگی سختی را پشت سرگذاشته است. او که دوست و همراه یانگ‌بوگو است.

شخصیتی جذاب دارد و عشق یکطرفه اش به یونگ هوا در پایان هیجان‌انگیز داستان، تاثیر به سزایی دارد.سوآی بازیگری که در سال 2004 با دو  تجربه بازیگری، دو جایزه مهم را از آن خود کرد، نقش یونگ هوا را ایفا کرده است. او پس از بازی در «یک خانواده» و «بوسه آوریل» ، «فیلم کره» و «اژدهای آبی» عنوان بازیگر جدید سال را از آن خود کرد. سوآی در« امپراطور دریاها» در نقش دختری ظاهری شده است که برای رسیدن به خواسته‌هایش از هیچ مبارزه‌ای نمی‌هراسد.

گنگ بیوک تاک کارگردان «امپراطور دریا» تلاش کرده است با بهره بردن از بازی بازیگران سرشناس و با تجربه، این داستان تاریخی را به گونه‌ای به تصویر بکشد که جذابیت آن برای بیننده کمرنگ نشود. به گفته خودش: «خواستم بر جنبه‌های انسانی شخصیت یانگ بوم تاکید کنم. یعنی به جای نشان دادن یک چهره تاریخی همان شخصیتی را نشان بدهم که از پایین‌ترین طبقات جامعه برخاست اما توانست به موقعیتی برسد که دریای آسیای شرقی را تحت کنترل خود درآورد.»

منبع: KBS

کد خبر 36236

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز