چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: روسیه با اعلام اینکه «کریمه بازپس دادنی نیست»، دیدگاه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر مالکیت اوکراین بر این شبه جزیره را قاطعانه رد کرد.

پاسخ منفی و فوری روسیه به ترامپ

به گزارش ایرنا، «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه گفت: دونالد ترامپ به روشنی گفته است که انتظار دارد، دولت روسیه تنش ها را در اوکراین کاهش داده و شبه جزیره کریمه را به این کشور بازگرداند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود گفت: روسیه قصد ندارد منطقه کریمه را به اوکراین بازگرداند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی در محل وزارت خارجه روسیه گفت: قلمرو کشور ما به هیچ کشوری واگذار نمی شود و کریمه نیز بخشی از فدراسیون روسیه است.

شبه جزیره کریمه واقع در ساحل دریای سیاه در سال 2014 پس از برگزاری یک همه پرسی به خاک روسیه ملحق شد اما اوکراین و کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا روسیه را به «اشغال» این منطقه متهم می کنند.

دونالد ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی، احتمال به رسمیت شناختن الحاق کریمه به روسیه و لغو تحریم های وضع شده علیه مسکو را مطرح کرده بود.

اما وی چندی پیش در یک کنفرانس خبری با «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در این رابطه گفت که صحبت از لغو تحریم ها در مورد روسیه هنوز خیلی زود است.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد هم در اولین حضورش در شورای امنیت سازمان ملل موضعی تند در این رابطه گرفت و گفت: خواستار گسترش روابط با روسیه هستیم، اما وضعیت ناراحت کننده شرق اوکراین موضوعی است که محکومیت آشکار و شدید اقدامات روسیه را طلب می کند.

هیلی در نشست یاد شده تاکید کرد که تحریم ها علیه روسیه تا بازگشت شبه جزیره کریمه به خاک اوکراین لغو نخواهد شد.

کد خبر 362226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha