عبدالله حاتمیان: به‌طورقطع با افزایش حقوق نیازمندان از ۵۰هزار تومان به ۲۰۰هزار تومان نمی‌توان پرونده توانمند‌سازی‌ افراد آسیب پذیر جامعه را بست.

فقر

از سويي هم انصافا نمي‌شود اين افزايش حقوق و تأثير آن را در معيشت افراد ناتوان ناديده گرفت. افزايش حقوق نيازمندان كه در برنامه توسعه ششم ديده شده را بايد مصداق ضرب المثل «از اين ستون به آن ستون فرج است» دانست. طرح حمايت از 6ميليون نيازمند جامعه، از همان ابتداي بررسي در مجلس با حمايت اكثريت نمايندگان مجلس و دولت همراه شد. الان هم در كميسيون تلفيق بودجه با اين طرح موافقت شده و در صحن علني مجلس هم نمايندگان از آن حمايت خواهند كرد.

با عملياتي شدن اين طرح، موضوع يارانه‌ها نيز سر و سامان مي‌يابد.از نظر بنده نه‌تنها افزايش حقوق نيازمندان لازم‌الاجراست بلكه بايد تدابيري درخصوص تغذيه، بهداشت و درمان اين افراد نيزدرنظر گرفت ارائه اين خدمات و همينطور زير چتر قرار دادن ميليون‌ها پشت نوبتي در انتظار حمايت، مي‌تواند از محل حذف يارانه‌هاي افراد پردرآمد و افرادي كه در جامعه مشاغل مناسب با درآمد مكفي دارند تأمين شود. من نماينده و خيلي از افرادي كه در اين كشور به مشاغل دولتي و غيردولتي با درآمدي معقول مشغول هستند چه نيازي به اين 45هزار تومان يارانه داريم!؟ تكليف فعلي و ضرب الاجلي امروز ما به‌عنوان يك مسلمان، يك شهروند و يك ايراني اين است كه از قطره‌هاي يارانه‌ها بگذريم تا تبديل به دريا شود؛ دريايي كه مي‌تواند منبع معيشت ميليون‌ها نيازمند و ناتوان در كشورمان باشد.

کد خبر 362152

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha