همشهری آنلاین: جنبش حماس یحیی السنوار را به عنوان مسئول سیاسی خود در غزه انتخاب کرد. السنوار که به دور از توجهات بوده از دید اسرائیل دشمن اول رژیم صهیونیستی در غزه و قدرتمندترین عضو حماس است.

حماس یحیی السنوار را به عنوان جانشین اسماعیل هنیه انتخاب کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، جنبش حماس یحیی السنوار را به عنوان مسئول خود در نوار غزه و خلیل الحیه را به عنوان معاون وی در چارچوب انتخابات درون حزبی حماس انتخاب کرد.

این انتخابات به دور از رسانه‌ها برگزار شد و احتمال می‌رود که اسمائیل هنیه به عنوان رئیس‌ دفتر سیاسی حماس به جای خالد مشعل انتخاب شود.

او یکی از موسسان شاخه نظامی حماس است که رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه و جانشین اسماعیل هنیه شد.

در اسرائیل، السنوار به عنوان دشمن اول اسرائیل در غزه توصیف می‌شود و حتی برخی معتقدند که وی قوی‌ترین مرد حماس است. نام السنوار در طول مرحله گذشته به عنوان یکی از کاندیداها برای جانشینی هنیه در غزه یا حتی خالد مشعل در دفتر سیاسی مطرح شده بود.

در هر حال انتخاب وی به عنوان مسئول حماس در غزه بی‌شک پیام‌هایی به ویژه در مورد رویارویی با اشغالگری اسرائیل دارد. با انتخاب السنوار اسرائیل روند مذاکرات غیرمستقیم با حماس جهت باز پس‌گیری سربازان خود را دنبال خواهد کرد. چرا که اسرائیل معتقد است که وی شخصیت تند رو و سخت‌گیر در مساله تبادل اسیران است.

کد خبر 361969

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha