چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو پخش کننده بزرگ آلمانی چندین تن گوشت گاو،خوک و طیور تاریخ گذشته را به عنوان گوشت تازه در آلمان و چند کشور اروپایی توزیع کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز  پلیس در شهر جنوبی مونیخ چهارشنبه  اعلام کرد که یک توزیع‌کننده گوشت آلمانی که در کانون تحقیقات در حال گسترش پلیس در مورد توزیع گوشت و سبزیجات فاسد قرار داشت خودکشی کرده است.

 هفته گذشته پلیس آلمان 120 تن گوشت فاسد را برخی از آنها بیش از چهار سال از تاریخ مصرفشان گذشته بود، را در سردخانه‌ها و ساختمان‌های این شرکت پخش‌کننده ضبط کرد.

نیروهای پلیس همچنین به رستوران‌هایی هجوم بردند و تحقیقاتی را در مورد اینکه آیا گوشت‌های تاریخ گذشته با برچسب تغییریافته به فروش رسیده‌اند یا نه، آغاز کرده است.

پلیس همچنین چهارشنبه60 تن گوشت فاسد و 60 تن سبزیجات فاسد دیگر را در این شرکت پس از آنکه صبح همان روز صاحب آن خودکشی کرد کشف کرد.

پلیس معتقد است شبکه توزیع گوشت‌های فاسد وسیع‌تر از حدی است که تا به حال مشخص شده است.مقامات اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کردند که این فراورده‌‌های فاسد ممکن است به هشت کشور اروپایی دیگر هم رسیده باشد.

وزیر کشاورزی آلمان سه شنبه پس از فاش‌شدن خبر توزیع هزاران کیلو گوشت مانده بوسیله توزیع‌کنندگان آلمانی خواستار بررسی استاندارهای غذایی این کشور شد.

این رسوایی کمتر از یکسال پس از یک رسوایی دیگر در مورد توزیع غذاهای فاسد در آلمان که خشم عمومی را برانگیخت و باعث سخت‌ تر شدن کنترل مواد غذایی در آلمان شد رخ می‌دهد.

کد خبر 3616

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز