همشهری آنلاین: رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه هر کس سیاه نمایی می‌کند، انقلابی نیست، گفت: با پیروی از مقام معظم رهبری در پی اجماع، آشتی و انسجام ملی هستیم.

روحانی

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در سخنرانی مراسم ۲۲ بهمن گفت:‌ انقلاب اسلامی فراز و نشیب طی سی و هشت سال گذشته فراز و نشیب های فراوانی دیده و فرزندان دلیر خود را از دست داده است اما ملت ایران همچنان در پی آرمان های انقلاب می‌رود و می‌دود.

وی افزود: امروز امام خمینی (ره) آیت‌الله طالقانی، شهید مطهری، شهید بهشتی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و بسیاری از بزرگان در میان ما نیستند. زنان و مردان بی توقعی که در سراسر این کشور در شهر و روستا حماسه‌های بزرگ آفریدند و به دامن دعوت حق پیوستند. اما دغدغه ما همان دغدغه‌های سی و هشت سال پیش است.

روحانی خاطر نشان کرد: دغدغه ما دغدغه پیشرفت، معنویت، عدالت، آزادی، حاکمیت ملی و در یک کلام دغدغه ما تحقق کامل جمهوریت و اسلامیت است. همان راهی که در ۳۸ سال گذشته تاکنون ادامه دادیم و باید با گام های بلند تا رسیدن به اهداف نهایی ادامه دهیم.

رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما نقطه عطف مهم کشور است، ادامه داد: انقلاب ۵۷ تاریخ کشور استبداد زده و استعمار زده را از وابستگی به بیگانگان و آمریکا آزاد کرد و سرنوشت ملت در اختیار ملت قرار گرفت.

وی یادآور شد: مردم، شما کدام انقلاب را سراغ دارید که دو ماه از پیروزی آن نگذشته باشد و مردم برای یک رفراندوم مهم پای صندوق رای دعوت شده باشند، شما کدام انقلاب را سراغ دارید که ۴۷ روز بعد از پیروزی آن به فرمان امام (ره) مردم در صف های طولانی پای صندوق آرا رفته و به جمهوری اسلامی رای داده باشند. کدام انقلاب را سراغ دارید که در یک سالگی‌اش صاحب قانون اساسی شده و در سال اول انقلاب مردم پنج بار پای صندوق آرا رفته باشند؟

روحانی همچنین تاکید کرد:‌ کدام انقلاب را سراغ دارید که همه مسئولین بلندپایه آن به طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط آرای مردم انتخاب شده باشند؟ انقلاب اسلامی انقلاب همه مذاهب، اقوام و اقشار ایرانی است. همه مردم، همه نسل‌ها و جوانان و نوجوانان امروز در انقلاب اسلامی و تثبیت و ادامه این راه همانند جوانان سال ۵۷ با نشاط و ایثار این راه را ادامه می‌دهند.

رئیس‌جمهور کشورمان ادامه داد: همه آن‌ها که امروز به نام اعتلای ایران با صداقت میراث‌دار اسلام و ایران بوده و خواهان پیشرفت و توسعه این سرزمین هستند، میراث داران واقعی انقلاب نیز هستند و به انقلابی بودن خود افتخار می‌کنند. انقلاب ما تنها در حافظه تاریخی ملت ما نیست بلکه این انقلاب در سراسر زندگی در فرهنگ، سیاست، اقتصاد و در همه جای زندگی فردی و جمعی ما حضور دارد.

وی خاطر نشان کرد: من به عنوان فردی که به عنوان یک سرباز از روز اول و از سال ۱۳۴۱ و آغاز نهضت اسلامی در تمام فراز و فرودهای انقلاب اسلامی حضور داشته و در کنار معمار فقید انقلاب بودم به صراحت می گویم که منش، بینش و روش انقلابی، منش، بینش و روشی برای جذب بیشتر اذهان و افراد به سمت انقلاب است.

روحانی تاکید کرد: انقلابی بودن یعنی پویایی بیشتر، آزادگی بیشتر و انقلابی بودن با تنگ اندیشی مناسبتی ندارد. امروز روزی است که باید انقلاب اسلامی مان را بیش از هر زمان دیگر تثبیت کنیم و به آن تکامل ببخشیم. امروز روز ثبت جمهوریت، ‌اسلامیت، حقوق اساسی ملت ایران و احقاق حقوق شهروندی تک تک افراد این ملت است.

رئیس‌جمهور کشورمان افزود: امروز روز کرامت همه مردم این سرزمین است. امروز روزی است که همه باید احساس برابری در برابر قانون داشته باشند. این جناح، آن جناح، جوان و پیر، مدیر و غیر مدیر باید در یک راستا حرکت کنند و زمانی انقلاب به اهداف بلند خود رسیده که همه ملت در برابر قانون برابر باشند و امتیازخواهی و ویژه خواهی در کشور رخت بر بندد.

روحانی یادآور شد:‌ وقتی انقلاب به قله رسیده که اعتماد ما به یکدیگر به سر منزل کمال رسیده باشد و حق امید ملت ما نسبت به آینده این نظام و انقلاب روز به روز بیشتر شود و تکلیف ما در برابر انقلاب راستگویی، درست کرداری و پاسخگویی در برابر ملت است. راه برای توسعه، ‌تعالی و پیشرفت کشور باید باز باشد و تکلیفمان در برابر انقلاب این است که از ملت و مردم رفع نگرانی کنیم و معیشت مردم را برای زندگی راحت تر فراهم آوریم. در عین حال نخبگان و فعالان حوزه های فرهنگی و سیاسی نیز باید به طور کامل احساس امنیت کنند.

وی همچنین تصریح کرد: این انقلاب بعد از پیروزی راه‌های سخت و دشواری را طی کرده و از امواج ترور در سال‌های اولیه پیروزی و از انواع تجاوز و جنگ با فداکاری مردم رهانیده شده و شهیدان وجانبازان پرافتخار ما و همه ایثارگران انقلاب قطعا سرمایه های بزرگ ملی هستند که باید قدر آن ها را بدانیم و برای خانواده آن‌ها سر تعظیم فرود می‌آوریم. به جهانیان نیز اعلام می کنیم که راه ما راه ایثارگران و شهیدان است.

روحانی با تاکید بر اینکه ما از مسیر انقلاب، امام (ره) و رهبری در هیچ شرایطی دست بر نمی‌داریم، افزود: ملت ما هرگز در پیش و خم های سخت این انقلاب راه و مسیر خودرا با رهنمودهای رهبری گم نکرده اند و مشکلات را پشت سر گذاشتند. در عرصه بین‌المللی شرایط جنگ را به صلح تبدیل کردیم و اقتصاد ما در حال گذار از رکود و بی رونقی به سمت پیشرفت است.

رئیس‌جمهور کشورمان یادآور شد: در حال حاضر تورم مهار شده و زیرساخت ها در عرصه های مختلف روز به روز با قدم های استوار رو به پیشرفت و تعالی می رود و در همه این سی و هشت سال بعد از انقلاب مسیر افتخارآمیزی برای ما طی شده است. ما در تمام این سالها برای دفاع از حقوق خود همگی پشت سر مقام معظم رهبری ایستادگی کردیم و نتایج بلندی به دست آوردیم.

وی تاکید کرد: امروز همه دنیا حق هسته‌ای ما را پذیرفتند و خوشحالیم که صنعت هسته‌ای کشور محصولات خود را به دنیا صادر می‌کند. ما آب سنگین تولیدی دانشمندان جوان عزیز این کشور را به آمریکا و روسیه صادر کردیم و به کشورهای دیگر نیز صادر می کنیم. در راکتور اراک نیز به بازطراحی جدیدی دست یافتیم و مدرن تر از گذشته بازسازی می‌شود.

روحانی خاطر نشان کرد: در زمینه سانتریفیوژ نیز به مدرن ترین سانتریفیوژ یعنی سانتریفیوژ IR۸ دست پیدا کردیم. سه سال پیش وقتی می گفتیم در کنار گردش اقتصاد سانتریفیوژهای ما نیز باید بچرخند، فکر نمی کردیم بتوانیم به سانتریفیوژ IR-۸ برسیم و در هفته گذشته در راستای ادامه برنامه صلح آمیز هسته ای مرحله مهمی از روند تحقیق و توسعه سانتریفیوژهای نسل پیشرفته IR-۸ با تزریق گاز UF۶ آغاز شد.

رئیس‌جمهور همچنین تصریح کرد: ما در گذشته نمی‌توانستیم کیک زرد وارد کنیم. اما اکنون بیش از ۳۵۰ تن اورانیوم و کیک زرد در عرض این چندماه اخیر وارد کشور کرده ایم. از سویی در سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت و میعانات گازی صادر می شد اما امروز ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه صادر می‌شود یعنی بیش از دو برابر نسبت به یک سال پیش.

وی تاکید کرد: بدخواهان خارج نشین که مدام القاء می‌کنند که ما در این سی و هشت سال به سمت پس رفت و عقب ماندگی حرکت کرده ایم باید به این آمار توجه کنند. ما در اپک توانستیم حق ملت ایران برای تولید و صادرات نفت را با دیپلماسی موفق نفتی پس بگیریم. از سویی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از اموال کشور از بانک های آمریکایی بازپس گرفته شد.

روحانی ادامه داد: ما در برابر خیانت آمریکا نسبت به ملت ایران که در دادگاه های ساختگی خود در دهه هشتاد اموال ما ضبط کرده بود ایستادیم و شکایت خود را در هفته های گذشته در دادگاه لاهه ثبت کردیم و تا دستیابی به حق خود از پای نمی نشینیم.

رئیس‌جمهور کشورمان همچنین بیان کرد: ما در طول سه سال و نیم گذشته به همت شما جوانان و کارآفرینان توانستیم رشد اقتصادی منفی ۶/۸ را به مثبت ۷/۴ تبدیل کنیم و تورم را از ۴۰ درصد به ۸ درصد کاهش دادیم. از سویی برای اولین بار در ۳۸ سال گذشته تراز تجاری صادرات و واردات غیرنفتی را مثبت کردیم. در سال ۹۴ صادرات غیرنفتی ما بیش از ۹۰۰ میلیون دلار افزایش داشته و ما به تراز مثبت تجاری دست یافتیم. در سال جاری نیز صادرات غیرنفتی به واردات پیشی می گیرد.

روحانی در ادامه با تاکید بر اینکه اتکا به نفت در بودجه سال آینده کاهش یافته، افزود: این موضوعی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند. اکنون اتکا به نفت ۳۲ درصد است در حالی که پیش از روی کار ‌آمدن این دولت ۴۴ درصد بوده است و راه ما در راستای اهداف انقلاب اسلامی به درستی طی می‌شود.

وی تصریح کرد: اکنون در شرایطی قرار داریم که تا انتهای کار دولت یازدهم برای اولین بار در پارس جنوبی برداشت گاز ما از برداشت کشور قطر پیشی می گیرد. در حالیکه آن‌ها پیش از این گاهی دو تا دو ونیم برابر برداشت بیشتری از منبع مشترکمان داشتند. از سویی تا پایان کار دولت، یازده فاز به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس‌جمهور کشورمان یادآور شد: در دولت قبل ۲۴۰ میلیون مترمکعب از پارس جنوبی برداشت می شد اما امروز ۵۰۰ میلیون مترمکعب برداشت می‌شود و ان‌شاء‌الله تا پایان دولت یازدهم این مقدار به ۵۶۰ میلیون مترمکعب خواهد رسید که این افتخار ملت بزرگ ما است.

روحانی همچنین از افتتاح 9 طرح مهم پتروشیمی تا پایان سال جاری و 7 طرح تا پایان کار دولت یازدهم خبر داد و افزود:‌ تولید ما در پتروشیمی ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده است. آن‌ها که در گوشه و کنار هستند و با بوق خود مدام القا می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران پیشرفتی ندارد بدانند که اکنون کشور ما در بسیاری از حوزه ها جز ده کشور برتر دنیا است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیچ روستای بیست خانواری نیست مگر اینکه دارای برق باشد و تا پایان کار این دولت تمام روستاهای ده خانوار نیز به این امکان می رسند. لوله های گاز ما نیز به زاهدان رسیده و مردم سیستان و بلوچستان به زودی از این نعمت برخوردار می‌شوند.

رئیس‌جمهور کشورمان همچنین به پیشرفت کشور در عرصه کشاورزی، صادرات گندم، حمل و نقل، ناوگان هوایی و ریلی کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۷۶۵ هزار واحد مسکن مهر کامل و به مردم تحویل داده شده و خدمات جانبی اعم از مدرسه، ‌درمانگاه و کلانتری نیز برای آن‌ها تعبیه شده است که تا پایان کار دولت ۸۴۵ هزار واحد تکمیل می‌شود.

روحانی به رتبه ایران در منطقه و جهان در برخی حوزه های اقتصادی و صنعتی اشاره کرد و گفت:‌ ما در حال حاضر در برق، رتبه اول، در منطقه رتبه چهاردهم در جهان را داریم از سویی رتبه دوم جهان در تربیت مهندسی، رتبه سه در رشد علمی و رتبه پنجم در ایجاد اشتغال را کسب کرده ایم. علی رغم اینکه بیکاری همچنان معضل بزرگی در کشور ماست. در فناوری نانو نیز رتبه ششم و در توان دفاعی رتبه هفتم هستیم.

وی تاکید کرد:‌ از ابتدای کار دولت یازدهم تاکنون تولید سلاح های سبک ما ۱۵ برابر شده و اقلام مهم و استراتژیک و راهبردی ما در دولت یازدهم به اندازه ۱ /۴ برابر ده سال گذشته است.

رئیس‌جمهور کشورمان یادآور شد: هنوز راه های زیادی برای رفتن وجود دارد و ما می‌دانیم باید دست به دست هم دهیم و با فساد و ویژه خواری‌ها بجنگیم. تا فساد هست پیشرفت مورد انتظار ممکن نیست و هنوز مشکلات اجتماعی، حاشیه نشینی، طلاق فراوان، ‌بیکاری و فقر در کشور وجود دارد و به این معنا است که باید با مدیریت جهادی راه خود را ادامه دهیم.

روحانی همچنین اظهار کرد: مردم بدانند راه پیشرفت، اتحاد، انسجام، اخلاق و اعتماد به یکدیگر، کمک به دولت و وحدت قوای سه گانه است که به حمدلله اکنون رابطه خوبی بین قوای سه گانه و سایر نیروها و مدافعان این سرزمین، مدافعان حرم و مقدسات وجود دارد.

وی تاکید کرد:‌ همه بدانیم هر کسی سیاه نمایی می‌کند انقلابی نیست. هر کس به فکر دو قطبی کردن جامعه و به دنبال تنش گری است، انقلابی نیست. معیار انقلاب ما خط امام (ره) و راه امام و خط رهبری، قانون اساسی است و سلیقه‌ها نباید معیار قرار گیرد. جناح بندی ها و منافع شخصی نباید معیار باشد.

رئیس‌جمهور کشورمان خاطر نشان کرد: در منطقه ما بعضی از تازه کاران قدرت را دست گرفتند. در دنیا و آمریکا نیز بعضی از تازه کاران در راس قدرت نشسته اند و همه آن‌ها باید بدانند در برابر ملت ایران با احترام و تکریم حرف بزنند این ملت در برابر تهدید پاسخ قاطع می‌دهد. کسی که دولت و نیروهای ما را تهدید می‌کند بداند ملت آگاه ما تا آخر ایستادگی خواهد کرد و هوشیاری و خردمندی خود را در بزنگاه های تاریخی به خوبی نشان داده است که نمونه آن تشییع آیت‌الله هاشمی بود که مردم هوشمندی، بیداری و آگاهی خود را نشان دادند و ما در برابر این ملت سر تعظیم فرود می آوریم که علی رغم برخی ناملایمات اهل وفا بودند.

روحانی همچنین گفت:‌ مردم در برابر هرگونه تهدید، نابخردگی و آتش افروزی با قدرت و خرد خواهد ایستاد. ما به دنبال تنش و تشنج در دنیا نیستیم اما در برابر زور و تهدید می ایستیم و همه جناح ها و اقشار مردم در مقابل این موضوع یکی هستند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه زبان گویای ملت ایران صندوق رای است، اظهار کرد: ما در پی ساختن ایرانی آزاد، آباد و مستقل هستیم و با پیروی از مقام معظم رهبری در پی اجماع، آشتی و انسجام ملی هستیم. آینده ما به حول قوه الهی آینده ای پرامید خواهد بود.

کد خبر 361561

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha