مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
۰ نفر

«وقتی می‌گوییم کشور به پیشرفت نیاز دارد نباید احساس کنیم پیشرفت الزاما تکنولوژی برتر و در حوزه رشد صنعتی و فناوری اطلاعات است چون مهم‌تر از آن فرهنگ و توسعه اجتماعی در جامعه است.»

قالیباف

شهردار تهران اين جمله را روز گذشته در نشست صميمي با دبيران شوراياري و مديران محله‌هاي شهرداري منطقه 13گفت. محمدباقر قاليباف همچنين با يادآوري يكي از توصيه‌هاي مهم حضرت امام (ره) به دولت‌ها در مورد لزوم واگذاري اداره امور به‌دست مردم گفت:

ايشان تأكيد داشتند كارهايي را كه از دست خود مردم برمي‌آيد خودشان اداره كنند و در واقع مسئولان سراغ كارهايي بروند كه مردم نمي‌توانند انجام دهند. اين در حالي است كه از نظر محمدباقر قاليباف در حوزه‌هاي اقتصادي و اجتماعي آنچنان كه بايد و شايد راه براي جوانان باز گذاشته نشده تا در ميدان رقابت حضور پيدا كنند. شهردار تهران در اين ديدار صميمانه اظهار داشت: وقتي در جريان دفاع‌مقدس حضور مردم در ميدان‌ها را تجربه كرديم و موفقيت و پيروزي آنها را ديديم، حالا نبايد نگران واگذاري امورات زندگي مردم در محله‌ها به خودشان باشيم.

  • امان از رفتارهاي نادرست ترافيكي

شهردار تهران با اشاره به اينكه هم‌اكنون از نظر زيرساخت‌هاي حمل‌ونقل و ترافيك نسبت به كشورهاي پيشرفته دنيا چيزي كم نداريم، گفت: اگر تعداد خودروهاي موجود در شهر تهران را نسبت به دسترسي‌ها و خيابان‌هاي شهر مقايسه كنيم متوجه برقراري تناسب در اين بخش مي‌شويم اما رفتارهاي ترافيكي به‌گونه‌اي است كه هرقدر هم زيرساخت‌ها را توسعه دهيم، نمي‌توانيم بگوييم شهر آرامي داريم. به گفته قاليباف، شهر تهران تميز و زيباست اما به‌دليل وجود بي‌نظمي در شهر، زيبايي در آن ديده نمي‌شود. وي به‌عنوان نمونه به ايام تعطيلات عيد نوروز اشاره كرد كه چون در آن روزها بي‌نظمي نيست به روشني همه زيبايي‌هاي شهر ديده مي‌شود.

شهردار تهران در ادامه بر ضرورت تقويت شوراياري‌ها در محله‌ها تأكيد كرد و گفت: قانون اساسي در ذيل سرفصل شوراها، از شوراي محله‌ها نيز نام مي‌برد. از اين‌رو به‌نظر مي‌رسد شوراي شهرهاي بزرگ بايد از مسير شوراي محله‌ها بيرون بيايند و مردم شوراي محله خودشان را انتخاب كنند تا شوراهاي محله نيز بتواند شوراي شهر را انتخاب كند.

قاليباف همچنين به فرودگاه نيروي هوايي واقع در منطقه 13اشاره كرد و گفت: حفظ اين موقعيت به‌عنوان يك نقطه براي زمان‌هاي بحران نياز است اما با وجود اين بايد دسترسي‌هاي شمالي-جنوبي شهروندان را به‌صورت زيرگذري طراحي كنيم؛ همچنين ضروري است نسبت به برنامه‌ريزي براي رشد نوسازي بافت فرسوده در ضلع شرقي اين فرودگاه اقدام شود.

وي مخالفت خود را با بحث پيمانكاري در حوزه فرهنگي اعلام و تصريح كرد: سيستم كار فرهنگي از پايين به بالاست. كارها را بايد در خود محله‌ها تهيه كنيم تا پس از تأييد، در محله‌ها اجرايي شود؛ از اين‌رو به تعداد هر محله بايد نسخه جداگانه‌اي داشته باشيم؛ علاوه بر اين هم‌اكنون 10هزار كودك كار بازمانده از تحصيل داريم كه عمدتا درگير مشكلات اجتماعي هستند اما از ديگر سو حدود 28هزار نفر از افراد نيز آماده شده‌اند كه به تدريس و تحصيل اين افراد در شهر كمك كنند؛ اين موارد، ظرفيت‌ها و گنجينه‌هاي شهر ماست كه بايد به آنها توجه داشته باشيم.

يكي ديگر از موضوعات مورد اشاره از سوي قاليباف اجراي طرح جهاد مهرباني در شهر تهران بود. وي گفت: افراد نيازمند زيادي در محله‌ها زندگي مي‌كنند كه شوراياري‌ها مي‌توانند آنها را شناسايي كرده و با استفاده از ظرفيت‌هاي مردمي مورد حمايت قرار دهند.

  • تضمين پيروزي با اتكا به قرآن و فرهنگ اهل‌بيت(ع)

محمدباقر قاليباف صبح ديروز در نشست مشترك خود با دبيران شوراياري و مديران محله‌هاي منطقه 13، ضمن تبريك ايام‌الله دهه فجر گفت: امروز مشكلات ما در كشور كم نيست اما عظمت كارهايي كه در اين مدت انجام شده در دنيا بي‌نظير است. ما با ‌ آرمان‌ها و باورهايي به ميدان آمده‌ايم و در كشوري انقلاب كرده‌ايم كه پاتوق استكبار جهاني بود.

در آن زمان كشور ما به‌عنوان ژاندارم منطقه و پايه و اساس سياست‌هاي آمريكا در خاورميانه شناخته مي‌شد اما اين كشور حالا در مقابل همه خواسته‌ها و هژموني آمريكا در خاورميانه ايستاده است. وي تأكيد كرد: هر كدام از مشكلات و حوادثي كه دشمنان براي اين كشور به‌وجود آورده‌اند كافي بود تا يك كشور را از جغرافياي منطقه حذف كند اما ما با روحيه استكبارستيزي در مقابل چنين فشاري ايستادگي كرديم و به اين نقطه رسيديم.

شهردار تهران در عين حال ابراز داشت: خدا از سر تقصير ما نمي‌گذرد كه مسئول باشيم و كم‌كاري و ضعف خودمان را به‌حساب آمريكا بگذاريم. قاليباف با اشاره به نعمت امنيت ايران در مقايسه با كشورهاي عراق، سوريه، تركيه و... تأكيد كرد: اگر درايت مقام معظم رهبري و قدرت پيش‌بيني ايشان در حوادث يك دهه اخير منطقه نبود، حتما دچار مشكلات جدي مي‌شديم اما اين عظمت انقلاب اسلامي و سنت الهي است كه آن را تجربه كرده‌ايم و بايد به اين تجربه وفادار بمانيم. تا زماني كه متكي به فرهنگ قرآني و اهل‌بيت(ع) باشيم و منطبق با سنت‌هاي الهي گام بر‌داريم، خداوند نيز پيروزي را براي ما تضمين كرده است.

  • نقش مردم منطقه 13 در پيروزي انقلاب

شهردار تهران ديروز طي سخناني به نقش‌آفريني مردم منطقه 13و نيروي هوايي در شكل‌گيري و پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: يكي از مهم‌ترين فلسفه‌هاي انقلاب اسلامي اين بوده است كه امورات مردم به‌دست خود مردم اداره شود؛ از اين‌رو هيچ‌گاه نبايد در اداره كشور از اين موضوع غفلت كنيم.

شهردار تهران با تأكيد بر حضور مردم در همه عرصه‌هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي ابراز داشت: موضوع جنگ يك امر كاملا تخصصي و حكومتي است كه ارتش‌ها و نيروهاي مسلح در آن دخالت مي‌كنند اما در زمان پيروزي انقلاب، مردم ما در همه شئونات ازجمله دفاع‌مقدس حضور پيدا كردند؛ به‌نحوي كه از اداره ميدان نبرد تا پشتيباني پشت جبهه‌ها نقش مردم بي‌نظير بود. قاليباف يادآور شد: بدون حضور مردم در دوران دفاع‌مقدس، به تنهايي با نيروهاي مسلح امكان اداره جنگ وجود نداشت؛ بسياري از افرادي كه در جنگ مؤثر بوده و افتخار آفريدند، عضو نيروهاي مسلح نبودند اما براساس يك وظيفه‌ ايفاي نقش كردند.

کد خبر 361519

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha