چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

وقوع ۲ آتش‌سوزی بزرگ در پایتخت ده‌ها نفر را بین دود و آتش گرفتار کرد.

آتش سوزی

هرچند در يكي از اين حادثه‌ها يكي از شهروندان جان باخت اما با حضور بموقع آتش‌نشانان ده‌ها نفر از مرگ نجات يافتند. اولين حادثه ساعت 5:20 بامداد ديروز به مركز فرماندهي آتش‌نشاني گزارش شد. 4خودرو كه در پاركينگ ساختماني 4طبقه در منطقه پونك پارك شده بودند دچار آتش‌سوزي شده و شعله‌هاي آتش به طبقات بالايي ساختمان سرايت كرده بود.

ساكنان ساختمان لحظات سختي را مي‌گذراندند و جان‌شان در خطر بود. در اين شرايط آتش‌نشانان با تجهيزات كامل، خود را به آنجا رساندند و عمليات آغاز شد. همزمان با تلاش گروهي از آتش‌نشانان براي خاموش كردن آتش، گروهي ديگر عمليات نجات ساكنان ساختمان را آغاز كردند و در همان دقايق اوليه با استفاده از نردبان هيدروليك موفق به نجات 21نفر شدند.

اين در حالي بود كه تعدادي از ساكنان دچار مشكلات تنفسي شده بودند و برخي آتش‌نشانان ماسك‌هاي خودشان را به حادثه‌ديدگان دادند. در اين ميان 4نفر از ساكنان ساختمان كه دچار دودگرفتگي شده بودند به مراكز درماني انتقال يافتند اما يكي از آنها كه زني 60ساله بود جان خود را از دست داد. با وجود اين سرانجام آتش‌سوزي مهار شد و كارشناسان آتش‌نشاني به‌دنبال يافتن علت وقوع اين آتش‌سوزي مرگبار هستند.

اين حادثه تنها آتش‌سوزي مهم ديروز نبود؛ چراكه ساعت12:22 بار ديگر به مركز فرماندهي آتش‌نشاني خبر رسيد كه حادثه ديگري رخ داده است. اين بار يكي از ساختمان‌هاي دانشگاه تهران طعمه حريق شده بود. اين آتش‌سوزي در طبقه سوم يكي از ساختمان‌هاي دانشگاه تهران در خيابان 16آذر اتفاق افتاد و به‌دنبال آن گروه‌هاي امداد و نجات راهي محل حادثه شدند.

سيدجلال ملكي، سخنگوي آتش‌نشاني در اين‌باره گفت: با حضور آتش‌نشانان معلوم شد كه حريق در يكي از ساختمان‌هاي اداري متعلق به دانشگاه تهران رخ داده است. ماجرا از اين قرار بود كه كارگران مشغول عمليات بازسازي و تعميرات در ساختمان بودند كه بخشي از ضايعات شعله‌ور شده بود و آتش‌نشانان همزمان با ايمن‌سازي‌ محل حادثه شعله‌هاي آتش را خاموش كردند.
براساس اين گزارش اين حادثه هيچ تلفات يا مصدومي نداشت.

کد خبر 361511

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha