همشهری آنلاین: سیدعباس عراقچی و سرگئی ریابکوف معاونان وزارت خارجه ایران و روسیه در آغاز مذاکرات خود در مسکو، بر لزوم اجرای برجام و توسعه همکاری‌های دو کشور تاکید کردند.

مذاکرات عراقچی و ریابکوف پشت درهای بسته در مسکو

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مذاکرات که با حضور مهدی سنایی سفیر ایران برگزار شد، ریابکوف گفت: روسیه اهمیت ویژه‌ای به روابط با ایران قائل است.

وی افزود: همکاری‌های برجامی برای اجرا مانند قبل بین مسکو و تهران ادامه خواهد یافت.

عراقچی نیز در این مذاکره کفت: رایزنی و همکاری های دو کشور از برجام تا اجرا و تاکنون، با هماهنگی و رایزنی ها پیش رفته است.

مذاکره کنندگان ارشد هسته ای دو کشور همچنین بر تداوم همکاری های برجامی تاکید کردند.

سیدعباس عراقچی صبح امروز برای مذاکره با همتای روس خود در باره برجام و روابط دوجانبه، وارد مسکو شد.

عراقچی پس از ورود به فرودگاه شرمیتووا در مسکو به خبرنگار ایرنا گفت: در رایزنی پیش رو براساس هماهنگی های منظم مسائل مربوط به برجام بررسی خواهد شد.

وی افزود: همچنین روند یکسال از وضعیت برجام و همچنین مسائل مختلف در حوزه روابط دو کشور مورد مذاکره قرار می گیرد.

پیش بینی می شود در ادامه رایزنی معاونان وزیران خارجه دو کشور، سرپیچی های آمریکا از اجرای کامل تعهدهای خود و همچنین مانع تراشی های جدید این کشور در قالب وضع تحریم های غیرقانونی علیه ایران بررسی شود.

ریابکوف روز دوشنبه اعلام کرد: تحریم های جدید آمریکا علیه ایران تاسف آور است و تهران برجام را نقض نکرده است.

وی در گفت وگو با خبرنگاران در مسکو تاکید کرد: پرتاب ها و آزمایش های موشکی (ایران) ناقض برجام و قطعنامه 2231 به عنوان تائید کننده توافق هسته ای نیست. این موضع را نیز به طرف آمریکایی اعلام کردیم. امیدواریم با مطالعه و تعبیر دقیق مفاد، برجام و قطعنامه برای تعیین سیاست واشنگتن در صدر قرار گیرد.

روسیه، چین، فرانسه و انگلیس چهار عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل همراه اتحادیه اروپا و آلمان تاکنون بارها تاکید کرده اند که برجام به عنوان یک سند بین المللی و جهانی مورد تائید شورای امنیت سازمان ملل، قطعی و لازم الاجرا است.

کد خبر 361497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha