یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

سرانجام لحظه‌ای که خیلی‌ها منتظرش بودند رسید و تازه‌ترین ساخته مسعود کیمیایی در برج میلاد برای منتقدان و اهالی رسانه روی پرده رفت.

سینما

 پس از حدود 110دقيقه نفسگير كه برخي لحظاتش با پرخاش يك بازيگر جوان خطاب به تماشاگران همراه بود، اتفاق اصلي در نشست پرسش و پاسخ افتاد. به گزارش همشهري، هفتمين روز جشنواره فيلم فجر با نمايش 4فيلم در مركز همايش‌هاي برج ميلاد به پايان رسيد. «زير سقف دودي» پوران درخشنده، «سارا و آيدا» سيدمازيار ميري، «سد معبر» محسن قرايي و در نهايت «قاتل اهلي» كيميايي با وجود برخي پيش‌بيني‌ها، كمتر از حد انتظار ظاهر شدند و نشست پرسش و پاسخ هر كدام هم با حاشيه‌هايي همراه بود كه بر متن سايه افكند.

با اينكه تقريبا تمام تماشاگران حاضر در برج ميلاد تا پايان زير سقف دودي را تماشا كردند اما فيلم تازه درخشنده نتوانست موفقيت «هيس! دخترها فرياد نمي‌زنند» را تكرار كند. با اين حال، كارگردان ادعا كرد اگر تمام تلخي‌ها را به نمايش مي‌گذاشت، قطعا مجوز نمايش فيلم صادر نمي‌شد. پايان‌بندي سارا و آيدا هم به مذاق تماشاگران خوش نيامد و ميري درباره آن گفت: ما مي‌خواستيم در جامعه‌اي كه نا اميدي در آن موج مي‌زند، اميد تزريق كنيم. شايد بتوان متفاوت‌ترين فيلم روز هفتم را سد معبر دانست؛ فيلمي با فيلمنامه سعيد روستايي خالق «ابد و يك روز» كه زندگي يكي از مأموران رفع سد معبر را روايت مي‌كند و البته آن هم داستاني تلخ و گزنده دارد.

در نوبت نمايش قاتل اهلي، صداي سوت و كف و خنده حاضران از دقيقه 60به بعد بر فضاي سالن حاكم شد و خشم فرزند كارگردان را هم برانگيخت. واكنش‌ها تا نشست پرسش و پاسخ ادامه يافت؛ جايي كه كيميايي پدر در لحظه‌هايي از آن بسيار عصبي به‌نظر مي‌رسيد؛ ضمن اينكه حضور تهيه‌كننده باعث شد جدل ميان او با خانواده كيميايي فضا را متشنج كند. در اين ميان اشك‌هاي دختر منصور لشكري‌قوچاني هم مزيد بر علت شد و خالق قاتل اهلي هم خنديدن تماشاگران برج ميلاد را به «مزدوري» تعبير كرد و از برخي منتقدان فيلم خود خواست سالن را ترك كنند!

9فيلم برگزيده بخش آراي مردمي جشنواره سي‌و پنجم با گذشت 7روز به 7فيلم كاهش يافت و در اين ميان «ماجراي نيمروز»، «بيست‌ويك روز بعد»، «آباجان»، «بدون تاريخ، بدون امضا»، «خوب، بد، جلف»، «انزوا» و «گشت2» تا اين لحظه براي بردن سيمرغ بلورين فيلم برگزيده مردم اميد دارند.

کد خبر 361110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha