یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: HDR TV یا تی‌وی‌های اچ‌دی‌آر به دلیل داشتن محدوده پویا (dynamic range) باعث می‌شود تا بیننده با واقع بینانه‌ترین تصویر موجود در تی‌وی مواجه شود.

تلویزیون

به گزارش اينديپندنت؛ در سال‌های اخیر تلویزیون‌ها به دلیل تغییرات زیاد کاملا نوع کار کردشان عوض شده است. وجود مدل‌هایی همچون؛ سه بعدی، 4K و تی‌وی‌هایی با صفحه نمایش خمیده باعث شده است که تلویزیون‌ها از گذشته تا کنون بارها از نوع طراحی شود و همین امر موجب شده که این صنعت به یکی از جالب‎ترین فناوری‌های دنیا تبدیل شود.

داشتن تکنولوژی dynamic range در تی‌وی‌های اچ‌دی آر باعث این شده است که بیننده یک تصویر واقعی برای مثال از یک ابر با تمام جزییات از صفحه نمایش را ببیند. همچنین سایه‌ها در این تی‌وی‌ها جوری به نمایش گذاشته می‌شود که شما می‌توانید عمق آن را درک کنید.

صفحه نمایش این تی‌وی‌ها با رنگ‌های همه پسند به صورت OLED هستند. در این حالت هر پیکسل به طور مستقل روشن و یا خاموش می‌شود البته باید توجه کرد که OLED از LED روشنایی کمتری دارد و به همین دلیل فناوری اچ‌دی آر به قابلیتی احتیاج دارد تا بتواند روشنایی را برای خروجی وجود ‌آورد تا کیفیت تصویر واضح‌تر باشد.

چندی پیش کمپانی قدرتمند پاناسونیک از آخرین تی‌وی ساخته خود که با قابلیت OLED است رونمایی کرد که قرار است در ماه جوئن وارد بازار شود. درباره قیمت این طراحی هنوز قیمت مشخصی تعیین نشده اما در مقایسه با سایر مدل‌هایی که از OLED استفاده می‌کنند باید هزینه ای حدود 8 هزار دلار باشد.

این تی‌وی که کمپانی پاناسونیک طراحی به نام EZ1002 وارد بازار خواهد شد. طبق ادعاهای این کمپانی در این طراحی نوآوری‌های زیادی به کار رفته است و کیفیت وضوح تصاویر بسیار بالا است.

تلویزیون

 Independent

کد خبر 361094

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha