همشهری‌آنلاین: کتاب آثار برگزیده سیزدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها منتشر شد

روابط عمومی دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها به نقل از فاطمه کیهان رییس انتشارات دفتر مطالعات اعلام کرد: این کتاب نگاهی دارد به روند برگزاری سیزدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها از مرحله تشکیل دبیرخانه و اعلام فراخوان، رشته‌ها و گرایش‌های اعلام شده، آثار ارسالی، تشکیل کمیته‌های تخصصی، هیئت داوران و در پایان جوایز و آثار برگزیدگان سیزدهمن جشنواره.
لازم به توضیح است که در آبان ماه سال 1385 معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت سایر نهادهای تخصصی سیزدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها را برگزار کرد.
شایان ذکر است: در این جشنواره برای اولین بار با توجه به افزایش تعداد آژانس‌های خبری و دارای مجوز از خبرگزاری‌های رسمی کشور نیز برای شرکت در مسابقه جشنواره دعوت به عمل آمد و رقابت‌ها در دو گستره سراسری و محلی در رشته‌های زیر صورت گرفت:

سرمقاله و یادداشت، مقاله، عکس، طرح و گرافیک، گزارش، مصاحبه، خبر، تیتر، طنز، کودک و نوجوان، جدول و سرگرمی و بخش ویژه.

کیهان افزود: با توجه به حجم گسترده آثار ارسالی در بخش مسابقه از مجموع 5322 اثر واصل شده به دبیرخانه جشنواره، 2868 اثر از 1010 پدید آورنده پس از بررسی‌های اولیه به کمیته‌های تخصصی ارسال گردید.

رییس انتشارات گفت: در مرحله داوری اولیه نیز با تشکیل 35 کمیته بر اساس 35 گرایش، 90 کارشناس متشکل از استادان، روزنامه‌نگاران و کارشناسان حوزه‌های تخصصی روزنامه‌نگاری به بررسی اولیه آثار پرداختند و سرانجام در هر گرایش نفرات برگزیده در دو گستره سراسری و محلی به هیئت داوران پیشنهاد شدند.

کیهان اسامی هیئت داوران این دوره از جشنواره را چنین اعلام کرد: حسام‌الدین آشنا، محسن اسماعیلی، عباس سلیمی نمین، اسماعیل شفیعی سروستانی، یونس شکرخواه، محمدمهدی فرقانی، رضا مقدسی. همچنین دبیری جشنواره را نیز آقای رضا مقدسی بر عهده داشتند.

گفتنی است علاقه مندان می توانند کتاب یاد شده را در چهاردهمین نمایشگاه مطبوعات - غرفه مجله رسانه - یا با مراجعه به واحد فروش کتاب در دفتر مطالعات خریداری کنند. یاد آوری این نکته ضروری است که هزینه ارسال کتاب ها برای افرادی که از طریق سایت اقدام کنند، رایگان است.

کد خبر 36107

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز