مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۸ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

ستاره سمائی : با توجه به آنکه آرایش هم به نوعی، نقاشی محسوب می­شود، نقاط مشترک زیادی با این هنر دارد.

بنابراین دانستن نکاتی مثل شناخت انواع رنگ­ها، می­تواند تاثیر زیادی در یک آرایش خوب داشته باشد. با کمی اطلاعات درباره رنگ‌ها می­توانید رنگ­های مناسب پودر و کرم پودر صورت خود را آسان­تر انتخاب کنید. با توجه به رنگ پوست و سایه زیر پوست، می­توانید راحت­تر رنگ مناسب برای زیرسازی پوست را - که به رنگ اصلی پوست شبیه­تر است- انتخاب کنید.

رنگ­ها به 2دسته رنگ­های اصلی (اولیه) و فرعی (ثانویه) تقسیم می­شوند. رنگ‌های اصلی عبارتند از قرمز، زرد و آبی که با ترکیب این رنگ­ها می­توان رنگ‌های دیگر را ساخت. رنگ‌های ثانویه یا فرعی اصولا از ترکیب مساوی 2رنگ اصلی به وجود می‌آیند. مثلا از ترکیب مقدار مساوی 2رنگ زرد و آبی، رنگ سبز ایجاد می­شود. همچنین رنگ قرمز و زرد بعد از ترکیب، رنگ نارنجی تولید می­کنند. رنگ بنفش هم نتیجه ترکیب 2رنگ آبی و قرمز است.

شاید فکر کنید پس بقیه رنگ­ها چگونه تولید می­شوند؟ دیگر رنگ‌های فرعی، از ترکیب یک رنگ اصلی و یک رنگ فرعی - به طور مساوی - به دست می­آیند. رنگ فیروزه­ای یکی از همین رنگ­هاست که حاصل ترکیب رنگ­های آبی و سبز است. نتیجه ترکیب بنفش و قرمز نیز رنگی ارغوانی یا بنفش با ته­سایه قرمز است.

البته تقسیم­بندی دیگری نیز برای رنگ­ها وجود دارد؛ انواع سرد و گرم. در این تقسیم­بندی، بعضی رنگ‌ها با توجه به سایه­ای که ایجاد می­کنند، تمایل­شان به رنگی دیگر و روشنی و تیرگی­شان، سرد یا گرم خوانده می­شوند. در ترکیب رنگ سفید و قرمز، اگر رنگ سفید بیشتر باشد، رنگ صورتی حاصل می­شود - که رنگی سرد است - و اگر قرمز بیشتر باشد، نتیجه­اش یک رنگ گرم است.

آبی، رنگ سرد است و در پوست­های روشن، آبی تیره جلوه رنگ پوست را بیشتر نمایان می‌کند و این در حالی است که در پوست­های تیره، آبی روشن این کار را انجام می­دهد.  رنگ سبز نیز رنگی سرد است اما قرمز، رنگی گرم و محبوب بیشتر افراد است و با بیشتر رنگ­ها به راحتی ترکیب می­شود.

سیاه، رنگی خنثی است، با این حال مثل رنگ قرمز، با سایر رنگ‌ها به سادگی ترکیب می‌شود. سفید نیز رنگ خنثی است. خاکستری رنگی سرد و خنثی است که با بسیاری از رنگ­های دیگر ترکیب می­شود؛ به خصوص با رنگ­های گرمی مثل زرد، قرمز و نارنجی.

برای ابروها که داشتن رنگ مناسب، آنها را خوش فرم­تر و پر­تر نشان می­دهد، بهتر است رنگ مناسبی انتخاب کنیم. برای موهای جوگندمی از مداد ابروی خاکستری و برای موهای قرمز از مداد ابروی قهوه­ای روشن استفاده کنید. برای افرادی که موهای مشکی و پوست تیره دارند، رنگ مداد ابروی زغالی یا دودی تیره پیشنهاد می‌شود.

در انتخاب رنگ سایه چشم نیز نکاتی را که قبلا گفته شد، یادآور می­شویم که برای کسانی که پلک چشمشان کوتاه است، رنگ روشن می­تواند چشم آنها را بزرگ­تر نشان دهد.  به این ترتیب، با شناخت کمی درباره رنگ­ها و ترکیب آنها می­توانید با کمی دقت، رنگ متناسب با چشم را انتخاب کنید که البته بهتر است با مدل و رنگ لباس نیز هماهنگی داشته باشد.

در مورد رژ لب، خانم­هایی که پوست روشنی دارند، رژ لب تیره را برای آرایش خود کمی پررنگ می­دانند و رنگ­های شفاف و روشن را ترجیح می­دهند و برعکس، خانم­هایی که پوست تیره‌ای دارند، بیشتر سراغ رنگ‌های شاد و تند می­روند. البته با توجه به مد، فصل و رنگ لباس، اگر لازم باشد، می‌توانید رنگ دلخواه را با ترکیب چند رنگ به دست بیاورید.

به خانم­هایی که موهای بلوند، سفید و خاکستری دارند، توصیه می­کنیم از رژ لب­های صورتی روشن، قرمز روشن و نارنجی کمرنگ استفاده کنند. برای موهای قرمز هم، رژ لب هلویی، صورتی، قرمز روشن و شفاف توصیه می­شود. خانم­هایی که موهای مسی و شرابی دارند، می‌توانند رنگ­های فوق را به صورت تیره‌تر استفاده کنند.

برای موهای قهوه­ای روشن و متوسط، رژ لب صورتی، قرمز مرجانی، قرمز شرابی، قهوه­ای روشن و رنگ­هایی در این ردیف، توصیه می‌کنیم و برای موهای قهوه­ای تیره و مشکی، همان رنگ­های بالا اما در طیف­های تیره­تر، مناسب­ترند.

کد خبر 36097

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز